پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

روش تهیه قهوه، مارکهای معروف، ۲۸ نوشیدنی تهیه شده از قهوه...


روش تهیه قهوه، مارکهای معروف، ۲۸ نوشیدنی تهیه شده از قهوه...
- VACUUM: در این روش از دم كن وكیوم استفاده شده كه شامل دو محفظه فوقانی و تحتانی می باشد و توسط یك مـجرا حـاوی فــیلــتر به یكــدیگر متصل شده است. پودر قهوه در بخش فوقانی قرار داده میشود و آب در بخـش تحتانی. زمانی كه آب داغ میشود توسط فشار بــخار بـه بخش فوقـانی آمده و با پودر قهوه تركیب میشــود. سپس با سرد شدن آب در بـخش تحتانی یك خلاء نسبی ایجاد شده كه مجددا آب كه اكنون
قهوه آماده نوشیدن میباشد به پایین باز میگردد.
- PERCOLATOR: در این روش از پركولیتور استفاده میشود كه بارها و بارها آب داغ را از پودر قهوه عبور میدهد.این روش زیاد قهوه مطبوعی در اختیارتان قرار نمیدهد.
- TURKISH: در ایـن روش از قـهـوه جـوش معمولی استفاده می گردد. برای تــهیه قهوه ترك باید از پودر قهوه ترك بسیار ریز اسـتفاده نمود. ابتدا یـك قاشـق مــرباخوری شكر و یك قاشق مرباخوری قهوه ترك را در یك فنجان آب سرد ریخته و هم بزنید. سپس زیر شعله قرار داده و به محض آنكه قهوه كف كرد از روی شعله آن را بردارید. اگر برای چندین نفر قهوه را سرو می كنید، كف را ابتدا میان فنجانها بطور مساوی تقسیم كرده سپس قهوه را بریزید.
- ESPRESSO MACHINE: دستگـاه مـخـصـوص تـهـیه اســپرسو و كاپوچینو می باشد. آب داغ با فشار زیاد با قهوه تركیب می گردد كه سبب خارج گشتن كامل عصاره قهوه میگردد. پودر قهوه در این روش باید بسیار ریز باشد.
ماركهای معروف قهوه
ماركهای معروف قهوه عبارتند از: MAXWELL، NESTLE ،LAVAZZA ،ILLY ،JACOB

مهندس هاله جهان پیکر
منبع : موسسه اطلاع رسانی طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید