پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

سلولیت یک نوع مسمومیت


سلولیت یک نوع مسمومیت
می‌توان گفت سلولیت یك نوع مسمومیت نسج ارتباطی و همبند می‌باشد.بدن ما یك سیستم بی‌نظیر برای دفع مواد زائد سمی دارد. اینكار از طریق :
ریه‌ها، كبد، كلیه‌ها، روده‌ها، پوست، انجام می‌گیرد. در حالت عادی و طبیعی بدن قادر است كلیه سموم و مواد ناخواسته را از راه دستگاههای ذكر شده فوق دفع نماید، ولی وقتی شخص بدن خود را به مقدار زیاد از مواد سمی و زائد انباشته می‌كند دیگر قادر نیست همه مواد سمی را بطور كامل دفع نماید و مقداری از این سموم همچنان در انساج باقی می‌ماند.
مواد سمی كه بدان اشاره شد منظور سم‌های شناخته شده نیستند بلكه همین موادی كه ما هر روز می‌خوریم و اگر به مقدار متعادل و لازم بخوریم مفید هستند ولی اگر به مقدار زیاد مصرف كنیم در بدن تولید مسمومیت می‌نمایند. از آن جمله‌اند :
چای – قهوه- ادویه‌جات- شكر و قند سفید و فرآورده‌های آن- الكل- گوشت خوك چربی حیوانی- شكلات- خامه- غذاهای سرخ كرده و غیره.
خوردن قرص و مصرف دارو بدون اینكه حقیقتاً لازم و واجب باشند نیز تولید مسمومیت می‌كند. قرص‌های خواب‌آور- قرص‌های آرام‌بخش- قرص‌های ضد اشتها- قرص‌های مسكن كه مردم عموماً بطور فراوان و بدون تجویز پزشك مصرف می‌كنند مثالهائی است كه می‌توان به آن اشاره نمود.
كشیدن سیگار خود نوعی مسموم كردن بدن است كه در برنامه مبارزه با سلولیت یا بایستی ترك شود و یا به حداقل ممكن برسد.
هركسی می‌تواند درباره عادت خود و آنچه مصرف می‌كند بررسی نموده دریابد از چه راهی خود را مسموم می‌نماید و درباره آن چاره‌جوئی كند.
منبع : موسسه اطلاع رسانی طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید