شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

فرضیه عفونی سلولیت


فرضیه عفونی سلولیت
در زهرهای میكربی تمام عفونت‌های میكربی بدن را برای سلولیت آماده می‌سازد به ویژه زمینه آرتریتی بیمار میدان مساعدی برای این عفونت‌ها است از اینرو بی‌گمان باید دانست كه سلولیت گردن و یا پوست سر در اثر یك عامل زهری عفونی می‌باشد كه سرچشمه آن از آزارهای حلق و بینی و دندانهاست. سلولیت‌های ناحیه بالای زهاری در اثر عفونت كلویت یا عارضه كیسه صفرا می‌باشد كه به كلی باسیل میدان جولان می‌دهد.
و كلاً از دسته كلی باسیل‌ها (باسیل‌های روده‌ای) خواهند بود همچنین از دسته انگل‌ها و یا انگل‌ها و میكربها با هم خواهد بود و باید به كانون‌های عفونی زهدانی- تخمدانی توجه نمود. كانون‌های چركی كهنه مانند دمل‌ها، نواسیرها، بواسیرها و ذات‌الجنب‌های چركی برای ایجاد سلولیت زمینه مساعدی ایجاد می‌كنند همچنین اختلالات كبدی و غددی می‌تواند در مرحله ثانوی ایجاد سلولیت نماید. از این دسته عوامل بیماری كوفت را هم باید بخاطر داشت. این عوامل تولید لنفانژیت و پس زدن لنف در بافت ملتحمه می‌نماید و سپس ایجاد سلولیت می‌شود.
در اكثر اوقات ته‌نشین شدن گلبول‌های قرمز (سدیمانتاسیون) طبیعی است زیرا در حقیقت تراوش غددی است كه مختل شده است و زمینه برای آرتریتیسم مساعد شده است.
ما عقیده داریم كه سلولیت یك عارضه میكربی نیست بلكه یك دفاع بافتی در برابر عوامل خارجی می‌باشد. اما برای اینكه به حقیقت سلولیت پی ببریم باید نه تنها زمینه بیمار، وضع تراوش غدد داخلی، كانون‌های عفونی و سن و طرز زندگی و جنس بیمار و همچنین باید عوامل دیگری را كه دخالت دارد و باید مجموعه عوامل جمع شوند تا سلولیت ایجاد نمایند. سردسته آنها زندگی بی‌رنج و تنبلی و تن‌آسائی همچنین پرخوری و بدخوری كه بیشتر از همه تخم‌مرغ و بعضی گوشتها و خامه و بعضی از مایعات و بعضی از گوشت‌های چرب و سخت‌تنان (میگو و خرچنگ) را باید از علل این بیماری شناخت همچنین باید چربی‌ها، اغذیه سرخ شده در روغن را از علل مساعدكننده دانست.
از عوامل مساعدكننده باید سرما، گرما، خستگی، زندگی در ارتفاعات، بعضی از مشاغل و همچنین نوع لباس از قبیل سین‌بند، كمربند، كورست را در شمار علل آن دانست همچنین كار زیاد، ورزش زیاد، كار فكری زیاد، افراط جنسی، خستگی‌های عصبی و سیگار زیاد و مواد الكلی زیاد، ادویه زیاد ندگی در دود و گاز و بی‌خوابی شبانه و دسترسی نداشتن به هوای آزاد و بالاخره اختلال دستگاه هاضمه را از علل مساعدكننده دانست بطور خلاصه در نزد هركسی كه سلولیت پیدا شد باید فكر كیند كه دارای زمینه مساعد و عوامل متعدد زهری عفونی و زهری درونی می‌باشد و باید در هنگام مبارزه با سلولیت همه این عوامل را در نظر گرفت.
منبع : موسسه اطلاع رسانی طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید