جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

گردو


گردو
همانطور که می‌دانید زمانی که در مورد آجیل‌ها صحبت می کنیم ممکن است به دلیل چربی بالایی که دارند بسیاری از مردم از خوردن آنها خودداری کنند. از آنجائیکه همه چربی‌ها به یک اندازه تولید نمی‌شوند و متأسفانه بیشتر غذاهای آمریکایی فاقد اسیدهای چرب مورد نیاز بدن که مهمترین آنها امگا ۳ است که در سلامت قلب مؤثرند. بدن شما تنها از طریق غذاها می‌تواند این اسیدهای چرب را تأمین کند.
آنچه گردو را از دیگر آجیل‌ها متمایز می سازد چربی‌های موجود در آن می‌باشد، زیرا آنها شامل %۷۲/۴ چربی اشباع نشده مفید برای قلب می‌باشد که مدتهاست به عنوان کاهش دهنده‌ی میزان کلسترول بد یا LDL در خون شناخته شده است. میزان بالای LDL احتمال مبتلا شدن به ناراحتی‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
چربی‌های اشباع نشده منبع اسیدهای چرب حیاتی و ضروری از جمله امگا ۳ می‌باشد که تنها از طریق غذاها می‌شود آنها را تأمین کرد.
امگا ۳ موجب پایین آمدن کلسترول، حفاظت از قلب و جلوگیری از برخی سرطان‌ها و در کاهش درد بیماری‌های تورمی نظیر ورم مفاصل مؤثر می‌باشند.
همچنین موجب کاهش غلظت خون شده و از ایجاد لخته‌های خطرناک خون جلوگیری می‌کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است احتمال حملات قلبی را کاهش دهد. در بیشتر رژیم‌های غذایی آمریکای شمالی امگا ۳ از حد معمول خود خارج است و امگا ۶ به میزان بسیار اندک دریافت می‌گردد.
در گردو‌ها اسیدهای چرب ضروری به وفور یافت می‌شود و تاریخچه‌ی آن نشان می‌دهد که در قرون وسطا گردو به عنوان دارو به کار می‌رفته است. آنچه جالب است این است که در قرن ۱۶ و ۱۷ زمانیکه درمان گیاهی رسماً بکار گرفته شد، گیاهان متنوعی به واسطه‌ی همسانیشان به تک تک اعضای بدن تجویز می شدند.
گردو به دلیل همسانیش به مغز انسان به عنوان درمان سردردها، افزایش حافظه و کنترل احساسات استفاده می‌شود، در حال حاضر نیز در فرهنگ آسیا گردو را غذای مغز می‌دانند و دانش آموزان قبل از امتحان به امید گرفتن نمره بالا این تکه‌های خوشمزه را می‌خورند.
پس مصرف آجیل‌ها نه تنها برای تمرکز حواس بلکه برای سلامت عمومی شما بسیار مفید می‌باشد.

ایژیا مور
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید