پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

نکته خانه داری


نکته خانه داری
چند نکته جالب در سایت good house keeping در مورد نظافت منزل عنوان شده و البته این روش ها ممکن است به نظر شما عجیب باشد اما شما می توانید حداقل یک بار آن ها را امتحان کنید.
١) برای براق کردن گیاهان آپارتمانی کمی سس مایونز را با دستمالی تمیز روی برگ ها بمالید و سپس با یک دستمال کاغذی روی آن ها بکشید. با این کار برگ گیاهان برای مدت بیشتری براق می ماند.
٢) برای جلوگیری از چسبندی میله پرده حمام، کمی نرم کننده مو روی میله بمالید تا حلقه های پرده به راحتی جابه جا شود.
٣) در هنگام دوخت و دوز شمعی را کنار دست خود بگذارید و از آن به عنوان جاسوزنی استفاده کنید. موم شمع باعث می شود با سوزن راحت تر خیاطی کنید.
٤) گوجه فرنگی نارس را به همراه یک سیب رسیده به مدت چند روز در کاغذی بپیچید. توجه داشته باشید در هر بسته بیش از ٥ تا ٦ گوجه فرنگی قرار ندهید.
٥) برای از بین بردن لکه های چای می توانید قسمت داخلی لیمو را روی آن بمالید تا تمیز شود. برای لکه های پررنگ تر و بزرگ تر از تکه ای لیموی آغشته به نمک استفاده کنید و سپس با مایع ظرفشویی و آب گرم آن را شست و شو دهید.
٦) برای این که بفهمید کیک شما پخته شده است یا نه، می توانید از یک رشته ماکارونی استفاده کنید. در صورتی که ماکارونی پس از فرو رفتن در کیک خیس باشد به زمان بیشتری برای پخت کیک نیاز است و در غیر این صورت، کیک شما برای مصرف آماده است.
٧) بهترین راه نگه داری از پیاز پوست کرده، استفاده از یک ظرف شیشه ای دردار است. پیاز را در ظرف شیشه ای بگذارید و در آن را ببندید و در یخچال نگه داری کنید.
٨) برای تمیز کردن آینه حمام و برطرف کردن کدورت آن، از کمی خمیر ریش استفاده کنید و آن را با پارچه تمیز روی آینه بمالید و سپس با یک پارچه تمیز دیگر روی آن بکشید.
٩) برای برق انداختن اشیاء مسی پنبه ای آغشته به سس کچاپ روی آن بمالید و سپس آن را با پارچه تمیز کنید. مطمئن باشید از نتیجه راضی خواهید بود.
١٠) برای از بین بردن کثیفی سپر اتومبیل با یک تکه کاغذ آلومینیومی به آرامی روی آن بکشید تا خش نیفتد.
١١) برای تمیز کردن چراغ و شیشه جلوی اتومبیل از مخلوط جوش شیرین و آب استفاده کنید.
١٢) برای نظافت شیشه اتومبیل، یک چهارم پیمانه الکل صنعتی، یک پیمانه آب و ٢ قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی را مخلوط و سپس برای تمیز کردن از آن استفاده کنید.

مترجم: کشمیری
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید