شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

هنر عکس‌العمل را یاد بگیریم


هنر عکس‌العمل را یاد بگیریم
نگذارید مردم روی زندگی شما تاثیر منفی بگذارند، هنر عکس‌العمل می‌تواند بدترین شرایط را به بهترین شرایط تبدیل کند.
قبل از اینکه بخواهید اصل ‌٩٠ به ‌١٠ را بخوانید، باید بدانید که این اصل تماما مربوط به عکس العمل شما نسبت به اتفاق‌های مختلف است.
اصل ‌٩٠ به ‌١٠ می‌گوید: ‌١٠ درصد زندگی خارج از کنترل ولی ‌٩٠ درصد آن تحت کنترل ما است و خوب یا بد بودن آن به عکس‌العمل ما مربوط می‌شود. تاخیر ساعت پرواز هواپیما، خراب شدن ماشین یا فوت یکی نزدیکان‌مان دست ما نیست. ما روی این ‌١٠ درصد کنترلی نداریم، ولی ‌٩٠ درصد باقی متفاوت است! ما می‌تونیم تصمیم بگیریم که چطوری باشه؛ با عکس‌العمل‌هامون.
سر میز صبحانه نشسته‌اید که یک دفعه دست دختر کوچکتان به لیوان چای می‌خوره و همش می‌ریزه روی لباس شما. چیزی که اتفاق افتاده ابدا تحت کنترل شما نبوده. اما کاری که شما بعد از افتادن این اتفاق می‌کنید همه چیز را مشخص می‌کند!
اجازه ندهید اتفاق‌های مختلف روز و زندگی شما را مختل کند، چون هر عکس‌العمل اشتباه می‌تواند ضرر زیادی به همراه داشته باشد.
هواپیما تاخیر داره؟ برنامه کاریتان را به هم زده؟ به جای فحش دادن به زمین و زمان و اخم کردن به مهمان دار‌ها از وقت‌تان برای یاد گرفتن چیز‌های تازه استفاده کنید. گاهی این کار‌ها که به نظر مسخره می‌آیند. اما زندگی‌تان را طوری متحول می‌کنند که خودتان باورتان نمی‌شود. فرصت‌های خوب همیشه آن لحظه که انتظار دارید سر راهتان نمی‌آیند؛ گاهی باید خودتان ماجرا جو باشید و آن‌ها را پیدا کنید.
عصبانی بودن و از روی عصبانیت رفتار کردن همه چیز را بدتر می‌کند.
حالا اصل ‌٩٠ به ‌١٠ را به خوبی شناخته‌اید، کاری که باید بکنید این است که آن را در موقعیت‌های واقعی در زندگی‌تان به کار بگیرید. فقط یک بار امتحان کنید، مثلا در یک جر و بحث سعی کنید همه چیز را به طرز مثبت تغییر دهید و اگر همه چیز خوب پیش رفت، فکر کنید که اگر این کار را نمی‌کردید چه اتفاق‌هایی می‌توانست بیفتد.
مداد سیاهی که من دارم می‌تواند اثر‌های چند صد هزار دلاری خلق کند. بستگی دارد کی و چطوری از آن استفاده کند.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید