شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

انجام تکالیف


انجام تکالیف
تکمیل شدن تکالیف و انجام بموقع آنها برای برخی از مادران جزو اهدافی مهم به حساب می آید.
برای تشویق کودک و به وجود آوردن انگیزه انجام تکلیف در او باید روش های خاصی را به کار بست. برای مثال با بکار بستن این سه تکنیک تنها می توان موفقیت های کوتاه مدتی را کسب کرده و نتیجه قابل توجهی به دست نمی آید.
▪ تکنیک ترس: والدین هرگز نباید به کودک خود بگویند بدون درس خواندن به جایی نمی رسد زیرا او بالاخره نمونه هایی از افراد موفق را پیدا می کند که درس خوان نبوده اند.
▪ اعمال فشار: اگر والدین فشار زیادی برای موفق شدن در تحصیل بر کودکان خود وارد کنند، بالاخره کودک طغیان می کند و اعتراض خود را با شرکت نکردن در کلاس ها، مصرف مواد مخدر و یا حتی ترک مدرسه نشان می دهد.
▪ رشوه: گاهی والدین فشار خود را در قالب رشوه وارد می کنند، برای مثال به کودک می گویند اگر در این درس نمره ۲۰ بگیری، مقداری پول به تو خواهم داد.پس از اعمال این فشارها و کسب نتیجه موفقیت آمیز، کودک به خود افتخار نمی کند، زیرا او این اقدام را تنها برای کسب رضایت والدین انجام داده است. برای کسب نتایج طولانی مدت و مستمر باید روش های دیگری را بکار بست.برای موفقیت کودک پدر و مادر باید ابتدا نقاط قوت کودک خود را یافته و به علائق او احترام بگذارند. پس از آن حمایت های لازم را از او به عمل آورده و به او در کسب موفقیت یاری رسانند.

حسن هدایتی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید