جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۱۸ اسفند: در شهر چه گذشت؟!


۱۸ اسفند: در شهر چه گذشت؟!
یکی از مهم‌ترین فواید تعویض نازل‌های پمپ‌بنزین‌ها با نازل‌های جدید، هوشمند شدن آنها و قطع پمپاژ بنزین در زمان سرریز شدن باک است.
این نکته موجب می‌شود که حتی در صورت بی‌توجهی راننده، بنزین از باک خارج نشود و هدر نرود. این در حالی است که باوجود کارآمدی این ویژگی نازل‌ها، هنوز برخی پمپ‌بنزین‌ها به این نوع نازل‌ مجهز نیستند و در برخی دیگر نیز حسگر مربوط به تشخیص سرریز باک از کار افتاده و بنزین همچنان روی زمین می‌ریزد. خوب است تا در این مورد دقت بیشتری صورت گیرد تا همه پمپ‌بنزین‌ها به این خدمات مجهز شوند و از اسراف بنزین جلوگیری شود.
همچنین در جایگاه‌هایی که حسگر هوشمند آنها ایراد دارد بهتر است این موضوع با نصب دست‌نوشته‌‌ای به اطلاع مشتریان برسد. چه بسیار مشاهده شده که رانندگان با فرض هوشمند بودن نازل، آن را داخل باک رها می‌کنند اما عمل نکردن حسگر نازل، لباس و کفشی آغشته به بنزین برای آنها بر جای می‌گذارد.
● سپر انسانی در خیابان
در روز‌های آخر سال همه‌چیز از رویه معمول خود خارج می‌شود. مثلا فروشگاه‌ها تا پاسی از شب باز هستند، بانک‌ها ساعت کار خود را افزایش می‌دهند و ترافیک خیابان‌ها هم همیشگی می‌شود.
این روز‌ها مانند روز‌های برفی و بارانی یا روز‌های تعطیل، پیدا کردن تاکسی برای مسافران بسیار دشوار شده است و این در حالی است که افزایش تعداد مسافران در حاشیه خیابان یک سپر انسانی ایجاد می‌کند.
نکته جالب این است که این سپر انسانی رفته رفته جلوتر‌ می‌آید و راه عبور خودرو‌ها را سد می‌کند. هرچند کمبود تاکسی و مسافرکش در این روز‌ها دردسرساز است اما مسافر‌هایی که با ایستادن وسط خیابان راه عبور خودرو‌ها را سد می‌کنند نیز یکی از عوامل موثر در ایجاد ترافیک به‌شمار می‌آیند.
● بی‌خبری سواره از پیاده
اینکه از قدیم گفته‌اند «سواره از پیاده خبر نداره» درست، اما این بی‌خبری سواره‌ها نباید به حدی برسد که جلوی راه پیاده را هم بگیرند. به طور حتم مونا اسدی با فرستادن این تصویر خواسته به راننده‌ها گوشزد کند که شما راننده‌ها هم اگر یک روز برای پیاده‌روی بیرون رفتید و یک خودرو را در مسیر خود مشاهده کردید چه حس و حالی به شما دست می‌دهد.
آیا شما نیز از آن‌دسته شهروندانی نیستید که هنگام رانندگی از پیاده‌ها و هنگام پیاده بودن از راننده‌ها گله می‌کنید؟بنابراین نتیجه می‌گیریم که نظم و انضباط فقط در صورتی با شهر آشتی می‌کند که در حال رانندگی و پیاده‌روی قوانین شهری و راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم.
البته به اعتقاد بسیاری از شهروندان در مرحله نخست برخورد‌های جدی‌تر پلیس با متخلف‌ها می‌تواند آغاز مناسبی برای بازگشت نظم و انضباط باشد؛ زیرا حتی در بسیاری از کشور‌ها، نیز قوانین رانندگی ابتدا با وضع جریمه‌های سنگین و بازدارنده رعایت می‌شوند.
● بانک‌های شلوغ
در چند روز اخیر ترافیک به بانک‌ها نیز رسوخ کرده و در اغلب بانک‌ها به اصطلاح جای سوزن انداختن نیست. اما نکته قابل توجه و تامل این است که در چنین شرایطی برخی کارمندان بانک‌ نه تنها اصل حق با مشتری است را از یاد می‌برند بلکه با آنها به هیچ‌وجه برخورد جالبی نیز ندارند.
هر چند این برخورد‌های ناشی از ازدحام بیش از حد مشتری، خوشبختانه در تمام بانک‌ها همه‌گیر نشده اما به هر حال تماس‌های شهروندان نشان می‌دهد که آنها از نوع برخورد این کارمندان معدود رضایت ندارند.
شلوغی بانک‌ها باعث شده برخی شهروندان نیز در تماس با ستون در شهر چه خبر از تمایز قائل شدن برخی کارمندان بانک در رسیدگی به کار ارباب رجوع شاکی باشند. به هر حال مشتریان انتظار دارند که دوستان و آشنایان کارمندان بانک‌ها و همچنین کاسب‌های محل مانند سایر مشتریان صف را رعایت کنند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید