شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۱۴ اسفند: در شهر چه گذشت؟!


۱۴ اسفند: در شهر چه گذشت؟!
چندی پیش در ستون در شهر چه خبر مطلبی تحت عنوان «تزریق بدون نسخه ممنوع» چاپ شد.
در این مطلب به این نکته اشاره شده بود که بسیاری از مراکز درمانی از تزریق بدون نسخه خودداری می‌کنند و این امر در برخی موارد که بیماران نسخه‌هایشان را به همراه ندارند، برای آنها دردسرساز می‌شود.
البته در برخی از مراکز درمانی می‌توان به پزشک همان مرکز مراجعه و برای نوشتن یک نسخه تزریق آمپول، ویزیت کامل معاینه راپرداخت کرد.
به دنبال چاپ این مطلب اداره کل روابط عمومی وزارت بهداشت توضیحی را به دفتر روزنامه ارسال کرده است که متن آن در پی می‌آید: همراه داشتن نسخه توسط بیمار برای تزریق، همانطور که در متن مطلب ذکر شده، برای جلوگیری از تزریقات نابجا و مصرف خودسرانه دارو توسط بیمار است که در بسیاری از موارد از ایجاد عوارض ناخواسته نیز جلوگیری می‌کند.
● میانبرمخرب
با نزدیک شدن به فصل بهار گل‌کاری پارک‌ها و میدان‌های سطح شهر هم سرعت بیشتری گرفته است. این روز‌ها شاهد آن هستیم که کارگران شهرداری در اغلب خیابان‌ها سرگرم کاشتن گل‌های رنگارنگ در باغچه‌های کوچک و بزرگ شهر هستند.
این در حالی است که متاسفانه برخی از شهروندان همچنان بدون توجه به گل‌کاری‌های انجام شده از روی آنها عبور می‌کنند.
برای مثال، برخی عابران برای کوتاه‌تر کردن راه خود به جای دور زدن میدان‌ها، از وسط میادین عبور کرده و گل‌هایی که به تازگی کاشته شده اند را در حین این میانبر زدن زیر پای خود له می‌کنند.
خوب است که شهروندان در این مورد دقت بیشتری به خرج دهند تا فضای سبزی که به منظور زیباسازی شهر و ایجاد چشم‌انداز مناسب برای شهروندان ایجاد شده است، از بین نرود.
● ترافیک میوه
در چند روز اخیر میوه‌ها هم به صف خودرو‌ها اضافه شده‌اند و همانطور که در تصویری که سیروس افتخارنیا برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید، در سنگین کردن بار ترافیک به آنها کمک می‌کنند.
این روز‌ها برخی فروشنده‌های سیار میوه، سر هر کوچه و خیابانی بساط می‌کنند و برای شلوغ کردن مسیر حتی به تجمع خریداران هم نیازی ندارند؛ زیرا به تنهایی و فقط با بار میوه، بخش بزرگی از خیابان را به اشغال خود در می‌آورند.
البته ترافیک از این نوع به فروشنده‌های سیار میوه ختم نمی‌شود و تا چند روز دیگر فروشند‌ه‌های دیگر نیز، تمام پیاده‌رو‌ها را با انواع کالاهای خود، فرش می‌کنند.
به طوری که حتی راه رفتن در بخشی از شهر به سختی می‌گراید و سونامی ترافیک نوروزی از خیابان‌ها به پیاده‌رو نیز سر ریز می‌شود. این در حالی است که هر سال شهرداری از قبل، محدوده‌‌های مجازی را برای کسب و کار این فروشنده‌ها در نظر می‌گیرد.
به هر حال شهروندان توقع دارند با وجود چنین امکاناتی امسال فروشنده‌های کمتری را در سطح پیاده‌رو‌ها و محدوده‌های غیرمجاز ببینند.
● چاله ماندگار
چاله‌ای را که در تصویر مشاهده می‌کنید به هیچ‌وجه در نتیجه برخورد نارنجک‌های نوروزی به وجود نیامده است، بلکه این چاله‌ را ماموران اداره مخابرات کنده‌اند تا شاید مشترک مورد نظر از این پس بیشتر در دسترس باشد. به هر حال غرض از قلم‌فرسایی در این مورد خاص این است که چاله مورد اشاره حدود ۲ هفته‌ای است که کف پیاده‌روست و تا به حال کسی برای پر کردن آن به محل مراجعه نکرده است.
این درحالی است که در تاریکی شب و در نبود روشنایی تیر‌های چراغ‌ برق مسیر، کافی است رهگذری آن‌را ندیده و داخل آن بیفتد. تعداد این چاله‌ها در شهر کم نیست و جالب اینجاست که ماموران هر یک از سازمان‌های ایجاد کننده آن‌،سازمان‌های دیگر را مسئول پر کردن چاله‌ها می‌دانند.
به هر حال به نظر می‌رسد تا زمان فرا رسیدن ماموران موظف، فقط کافی است که خاک‌های بیرون ریخته شده را کارگران سازمان مربوطه داخل چاله بریزند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید