پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۲ مارس ۱۹۳۱ ـ زادروز مردی که برخی از مردم او را یک خائن می دانند


امروز ، دوم مارس ، زاد روز میخائیل گورباچف است که در ۱۹۳۱ در منطقه ستاوکوپل به دنیا آمد، در دانشگاه در رشته حقوق تحصیل کرد و از جوانی عضو حزب کمونیست بود و به عضویت کمیته مرکزی و دبیر اولی این حزب رسیده بود.
بسیاری از مردم جهان اورا به چشم یک خائن به کمونیسم و شوروی می دانند و خواهان محاکمه او و وقوف بر حقایق هستند که چگونه بلوک شرق ، شوروی و حزب کمونیست این کشور از میان رفتند ، بدون این که جنگی رخ دهد ، انقلاب و نا آرامی و مخالفت توده ای صورت گیرد.
بلوک شرق نتیجه مرگ ۲۷ میلیون تبعه شوروی به دست ماشین جنگی هیتلر و حزب کمونیست حاصل دهها سال تلاش و دربدری میلیونها انسان، و اتحاد شوروی خونبهای میلیونها تن بود .
روسها سالها لب فرو بستند و امساک را تحمل کردند تا دولتشان اسلحه که در جهان تنها وسیله اعمال قدرت است بسازد که معلوم نشد بر سر این سلاحها و تکنولوژی فضایی روسیه چه آمده است. استالین صاحبان اراضی را کشت تا آنها را به مالکیت جامعه در آورد که پس از فرو پاشی شوروی دارند دوباره انها را می فروشند!! . تقسیمات امپراتوری روسیه فورمالیته بود که اینک جدی گرفته شده است و اینها همه آتش هایی در زیر خاکسترند که پاسخگویی جز گورباچف و همدستانش ندارند.
مردم سایر کشورها به گورباجف به چشم فردی نگاه می کنند که نظام دو ابر قدرتی و موازنه نیروها را در جهان از میان برد . وی سفرهای متعدد به آمریکا و انگلستان کرد و برایش با دستمزد گزاف جلسات سخنرانی برگزار می کردند و ....
گورباچف که از بی اعتنایی روسها به خود در انتخابات روسیه و سیلی که به صورتش نواختند شرمنده نشده تازگی مذهبی هم شده و خود را رئیس « صلیب سبز! » بین المللی کرده است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید