پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

۴ اسفند: در شهر چه گذشت؟!


۴ اسفند: در شهر چه گذشت؟!
هرچند سیستم خودپرداز‌ها تحولی اساسی در بانکداری ایجاد کرده و در بسیاری از موارد از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می‌کند
اما نقص فنی دستگاه‌های خودپرداز که یار جدا نشدنی این سیستم به‌شمار می‌آید، گاهی مشکلات اساسی برای مردم ایجاد می‌کند که تا چند روز و حتی چند هفته به طول می‌انجامد.
جدا از مشکلاتی مانند موجود نبودن اسکناس و قطع شبکه یا تمام شدن کاغذ رسید، دریافت نشدن وجه درخواستی نیز مشکلی است که گاهی دامنگیر مشتری می‌شود.
گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که گاهی دستگاه خودپرداز پس از دریافت اطلاعات مشتری اعلام می‌کند که در حال شمارش وجه درخواستی است، سپس کارت را تحویل داده و به جای اینکه اسکناس‌ها را به مشتری بدهد رسید دریافت وجه با کسر وجه درخواستی از موجودی حساب مشتری را به او می‌دهد.
به این ترتیب بدون اینکه مشتری پولی دریافت کرده باشد از حساب او کسر شده و اثبات این موضوع به بانک نیز دشوار است زیرا عملکرد سیستم نشان می‌دهد که وجه درخواستی به مشتری ارائه شده است. بهتر است در این مورد چاره‌اندیشی شود تا مردم با مشکل برخورد نکنند.
● پر کردن موقتی دندان
حتما شما هم آگهی‌های مکتوب را دیده‌اید که در آن هزینه خدمات دندانپزشکی به طرز غیر قابل باوری پایین است. این در حالی است که خدمات دندانپزشکی از گران‌ترین خدمات پزشکی به‌شمار می‌آیند و چنین آگهی‌هایی می‌تواند برای هر‌کسی جذاب باشد.
با وجود این تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی از مطب‌ها و مراکزی که وعده خدمات ارزان‌قیمت دندانپزشکی را به مردم می‌دهند به همان نسبت سطح کیفی پایین‌تری دارند.
به عنوان مثال ممکن است هزینه پرکردن دندان در برخی از این مطب‌ها نصف متوسط قیمت پرکردن دندان در سطح شهر باشد اما گاهی این پرکردگی یک هفته هم دوام نیاورده و جای آن به سرعت خالی می‌شود. به همین منظور توصیه می‌شود که بیماران ابتدا از کیفیت خدماتی که ارائه می‌شود اطمینان حاصل کرده و سپس برای درمان اقدام کنند تا هزینه اضافی به آنها تحمیل نشود.
● سرویس بدبوی مدرسه مرغ‌ها
راننده‌های خودرو‌های حمل مرغ‌ و ماهی گاهی اوقات به نظافت این وسایط نقلیه رسیدگی نمی‌کنند ، بنابراین بوی بدی از خودروی آنها به مشام می‌رسد. در تصویری که مشاهده می‌کنید نیز به نظر می‌رسد راننده‌ سرویس مدرسه مرغ‌ها، زیاد به‌نظافت و بوی بد آن اهمیت نمی‌دهد و بنابراین همسایه‌های وی از این موضوع شاکی‌اند.
شب‌ها این خودرو‌ها وارد محل می‌شوند و همانطور که پیش از نیز یاد شد چنانچه راننده‌ها به نظافت آنها نپردازند بوی نامطبوعی تمام محل را فرامی‌گیرد. این در حالی است که برخی راننده‌ها نیز برای از میان بردن بوی بد، تمام سعی خود را می‌کنند و همسایه‌ها را راضی نگه‌ می‌دارند.
البته تماس‌های مردم نشان می‌دهد به طور کلی وجود خودرو‌های سنگین حتی در شب برای شهروندان مشکلاتی را به همراه دارد. تمامی آنها معتقدند برای توقف شبانه خودرو‌های سنگین باید پارکینگ‌های ویژه‌ای خارج از محدوده‌های مسکونی در نظر گرفته شود.
● بلاتکلیفی هوا
هوای این روز‌ها بین زمستان و بهار معلق مانده و تکلیف دمای هوا به هیچ‌وجه مشخص نیست. در حالی که دمای هوا به شدت متغیر است بازار سرماخوردگی نیز داغ شده و مطب پزشکان مملو از شهروندانی است که مدام عطسه می‌کنند.
در این بین برخی شهروندانی که از واکسن‌های آنفلوانزا استفاده کرده‌‌اند با این تصور که از این پس، آنفلوانزا سراغ آنها نمی‌آید با لباس‌های بهاری راهی کوچه و خیابان می‌شوند. این در حالی است که به گفته اطبا، این واکسن‌ها لزوم گرم نگه‌داشتن بدن را منتفی نمی‌کنند.
علاوه بر این، برخی خانواده‌ها پس از استفاده از واکسن‌های نامبرده به پوشش کودکان نیزتوجهی نمی‌کنند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید