شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۸ توصیه به مشتریان پیک موتوری


۸ توصیه به مشتریان پیک موتوری
۱) فقط پیک‌هایی را انتخاب کنید که در اتحادیه پیک‌های موتوری به ثبت رسیده باشند. برای این کار می‌توانید با اتحادیه پیک بادپا یا اتحادیه پیک‌های موتوری تماس بگیرید و از ثبت یا عدم ثبت این مراکز مطمئن شوید‌.
۲) یادتان باشد که پیک‌های موتوری مواد آتش‌زا، مواد شیمیایی مشکوک و با هویت نامشخص و همین‌طور مایعاتی را که فاقد بسته‌بندی باشند، حمل نمی‌کنند.
۳) وقتی با پیک‌ تماس می‌گیرید، پیشاپیش نوع کالایی را که باید برایتان حمل کنند، مشخص کنید.
۴) ترجیحا پول، چک و اسناد مهم را با پیک نفرستید؛ چون اطمینان چندانی به آن نیست. ولی اگر روزی مجبور شدید چنین کاری بکنید، حتما پشت تلفن نوع یا مبلغ آن سند را بگویید تا آن شرکت، افراد مطمئن‌ترش را برای جابه‌جایی کالای شما در نظر بگیرد.
۵) در پیک‌ها و آژانس‌های معتبر برایتان قبضی صادر می‌شود که هزینه خدمات رویش نوشته شده. تا وقتی کالای شما صحیح و سالم به مقصد نرسیده، حتما آن قبض را نگه دارید تا اگر کالایتان آسیب دید یا به مقصد نرسید، بتوانید با استفاده از قبض‌تان ادعای خسارت کنید.
۶) اگر به هر دلیلی زیاد از پیک موتوری استفاده می‌کنید حتما کد اشتراک بگیرید تا در ساعات پرکار و شلوغ، سفارش‌تان در اولویت قرار بگیرد.
۷) اگر در ارسال کالایتان عجله دارید، موضوع را به مسوول پیک بگویید چون در بسیاری از مواقع، هر پیک موتوری مسوول به مقصد رساندن چند کالاست و اگر کارتان فوری باشد، معمولا معطل می‌شوید.
۸) و بالاخره اینکه آدرس موردنظرتان را صحیح و خوانا همراه با شماره تلفن مقصد به پیک بدهید و قبل از ارسال پیک با گیرنده هماهنگ کنید تا کالایتان برگشت نخورد زیرا در این صورت باید هزینه‌ای اضافی بپردازید.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید