جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

۷ نکته درباره سالن غذاخوری


۷ نکته درباره سالن غذاخوری
۱) دکوراسیون فضای غذاخوری باید تکمیل‌کننده سبک کلی خانه باشد، به ویژه در مواردی که دیگر اتاق‌ها به فضای غذاخوری مشرف باشند.
۲) اگر فضای غذاخوری مشرف به اتاق پذیرایی یا نشیمن باشد، بهتر است که مبلمان و دیگر عناصر این فضا را کاملا با مبلمان اتاق‌های مجاور، هماهنگ تهیه کنید.
۳) در بسیاری از موارد که دکور خانه سبک مشخصی ندارد، می‌توانید از تلفیق چند سبک مبلمان داخل خانه برای فضای غذاخوری بهره ببرید.
۴) توصیه می‌شود فضای ناهارخوری را با استفاده از فرش در زیر میز غذاخوری، از دیگر نقاط تفکیک کنید که البته در اتاق‌های کوچک نیازی به این کار نیست.
۵) اگر فضای غذاخوری جایی است پرتردد و اعضای خانواده وقت زیادی را در آنجا سپری می‌کنند، بهتر است که از روکش‌های مبل و صندلی مقاوم، همچنین ازکف‌پوش‌ها و پوشش‌های دیواری با دوام و با قابلیت پاکیزگی سریع و نگهداری آسان استفاده کنید.
۶) خوب است که در سالن ناهارخوری، مکانی را نیز برای گذاشتن ظروف و وسایل مورد نیاز تعبیه کنید که نزدیک به میز غذاخوری باشد. در این صورت، امر پذیرایی، سِرو و صرف غذا، چه برای خانواده و چه برای مهمانان راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد. برای مثال می‌توانید همانند این تصویر از انواع کمد، قفسه و بوفه استفاده کنید.
۷) از جمله عناصر مهمی که باید در دکوراسیون این اتاق لحاظ شود، راحتی است. قبل از خرید میز غذاخوری، به فضای کافی برای تحرک آرنج و پاها به هنگام صرف غذا فکر کنید و ببینید آیا با توجه به تعداد اعضای خانواده، مابین دو صندلی فضای کافی وجود خواهد داشت یا نه.

مهرنوش پاک‌اندام
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید