چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۲ اسفند: در شهر چه گذشت؟!


۲ اسفند: در شهر چه گذشت؟!
این روز‌ها بازیافت هر کالایی مورد توجه قرار گرفته است. برای نمونه بخش‌های مختلف همه چیز را از کاغذ گرفته تا پلاستیک و شیشه بازیافت می‌کنند و این در حالی است که اخیرا شاهد بازیافت گل در قبرستان‌ها هستیم.
این طرح به ابتکار عده‌ای سود‌جو در قبرستان‌های شهر به اجرا در آمده است و طی آن دسته‌ و سبد‌گل‌هایی که خانواده‌ها روی مزار عزیزان ازدست رفته خود می‌گذارند، سرقت می‌شوند.
گزارش های مردمی حاکی از آن است که این افراد سود‌جو با استفاده از خلوت‌ شدن قبرستان‌ها سبد‌های گل و حتی شاخه‌های گل را از روی مزار‌ها برداشته و بار دیگر آنها را در مسیر‌های ورودی قبرستان‌ها به فروش می‌رسانند.
البته مردم هم پیش از ترک مزارگل هارابه صورتی درمی‌آورندکه غیرقابل استفاده وفروش باشد. به هر حال شهروندان خواستار برخورد با این پدیده جدید هستند.
● بازرسی بسته‌های گوشت
به بازار آمدن گوشت‌های بسته‌بندی شده و آماده برای پخت‌وپز، یکی از خدماتی است که تولیدکنندگان به منظور رفاه حال مشتریان در نظرگرفته اند. این گوشت‌ها پاک‌شده و قطعه قطعه شده هستند و مصرف‌کنندگان را از خریداری گوشت‌ از قصابی‌ها و انجام فرایند وقت‌گیر پاک کردن گوشت بی‌نیاز می‌کند.
این در حالی است که متاسفانه برخی هنوز با فرهنگ استفاده از این گوشت‌ها آشنا نبوده و با وجود اینکه تاریخ تولید و انقضا روی بسته‌بندی گوشت درج شده، به‌صورت خودسرانه اقدام به بازرسی گوشت می‌کنند.
این افراد پوشش نایلونی روی بسته‌های گوشت را پاره کرده و از این راه به بافت گوشت دست زده و آن را وارسی می‌کنند. این اقدام موجب می‌شود که در صورت خریداری نشدن بسته گوشت مورد نظر، هوا به داخل بسته‌بندی نفوذ کرده و گوشت در مدت کوتاهی فاسد شود.
● اسکناس‌های بدون گوشه‌درعابربانک‌ها
مشکل گرفتن اسکناس بدون گوشه از راننده‌های مسافربر و کاسب سر محل، به کسری از دقیقه حل می‌شود اما تحویل گرفتن اسکناس‌های بدون گوشه از عابربانک‌های شهر حکایتی است که این اواخر گریبانگیر بسیاری از شهروندان شده و می‌شود. جالب اینجاست که این مشکل به هیچ‌وجه حل نمی‌شود.
بله درست خواندید به هیچ‌وجه حل نمی‌شود زیرا هیچ‌یک از کارمندان بانک حاضر نیست اسکناس‌های نصفه نیمه و گاهی بدون گوشه‌ای که عابربانک آنها به مشتری تحویل داده است را پس بگیرد.
این در حالی است که پیش از این، اغلب بانک‌ها موظف بودند اسکناس‌های اینچنینی را بدون هیچ جر و بحثی تحویل گرفته و اسکناسی سالم تحویل مشتری بدهند. مطابق ملاحظات عینی نگارنده ستون در شهر چه خبر، در یک برداشت ۴۰ هزار تومانی، عابربانک یکی از بانک‌های شهر ۴ اسکناس ۲ هزار تومانی بدون گوشه و پاره تحویل یکی از شهروندان شد اما وی پس از مراجعه به بانک و تلاش برای تعویض اسکناس‌ها با دلخوری و شنیدن جواب رد، بانک را ترک کرد.
● بین کدام۲ خط
از وقتی تابلو‌های دیجیتال، راننده‌ها را به رانندگی بین خطوط دعوت می‌کنند توجه به این نکته بیش از گذشته به چشم می‌خورد و تعداد بیشتری از خودرو‌ها را می‌توان دربین خطوط مشاهده کرد. اما گاهی اوقات محتویات پیام‌های این تابلو‌ها هماهنگی زیادی با واقعیات مسیر ندارد.
در تصویری که سورنا صدری برای ما ارسال کرده، دو خطی را که تابلوی دیجیتال به آن اشاره می‌کند، چند هفته‌ای است ناپدید شده و خبری از آن روی مسیر نیست. گویا پس از آسفالت شدن خیابان‌ مدت‌ زیادی طول می‌کشد تا مسیر خط‌کشی شود.
در این فاصله به طور حتم خطر تصادف رانند‌ه‌ها افزایش می‌یابد و در کنار آن میزان توجه به پیام‌های تابلو‌های دیجیتال نیز کم می‌شود. جدای از این مورد گاهی نیز در برخی نقاط شهر بین خطوط قدیمی و جدید تداخل ایجاد می‌شود و موجبات سردرگمی راننده‌ها را فراهم می‌آورد.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید