جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

۲۶ بهمن: در شهر چه گذشت؟!


۲۶ بهمن: در شهر چه گذشت؟!
هرچند زندگی آپارتمان‌نشینی می‌تواند امکان آسایش و راحتی ساکنان را فراهم کند، اما گاهی بی‌مبالاتی برخی ساکنان، این نوع زندگی را به کابوسی برای خانواده‌های ساکن آپارتمان تبدیل می‌کند.
یکی از نمونه‌های این بی‌مبالاتی نگهداری حیوانات در آپارتمان است. با وجود اینکه نگهداری حیوانات در آپارتمان خلاف قانون بوده و معمولا صاحبخانه‌ها در هنگام عقد قرارداد این نکته را خاطر نشان می‌کنند، اما برخی از خانواده‌ها در هنگام خرید یا اجاره خانه اعلام نمی‌کنند که از حیوانات نگهداری می‌کنند و این موضوع دردسرساز می‌شود. به عنوان مثال نگهداری سگ در آپارتمان‌ یکی از مواردی است که به زمینه‌ای برای مشاجره همیشگی ساکنان آپارتمان تبدیل می‌شود.
سر و صدای زیاد، نگرانی‌های بهداشتی و رفت وآمد سگ در راه‌پله‌ها و ترس سایر همسایگان از جمله مشکلاتی است که پیش می‌آید. این در حالی است که معمولا این مشکل با پادرمیانی مراجع قانونی حل می‌شود، البته در صورتی که افراد به قوانین آپارتمان‌نشینی احترام بگذارند دیگر نیازی به مداخله بیرونی نیست و مشکلاتی از این دست ایجاد نخواهد شد.
● نیمکت‌های خاک گرفته
هوای خوبی که پس از چند روز بارندگی در شهر جریان دارد خیلی‌ها را به فکر رفتن به پارک و بوستان‌ها انداخته است. آب و هوای آفتابی و نه چندان سرد، بهترین فرصت برای خانواده‌هاست تا اوقات خوشی را در طبیعت پارک‌ها سپری کنند.
این در حالی است که نیمکت‌های خاک گرفته و گل‌آلود یکی از مشکلات پارک‌ها به‌شمار می‌آید. درواقع بارندگی‌های اخیر موجب شده است که نیمکت پارک‌ها به شدت کثیف شوند و این کثیفی هنگام نشستن افراد روی نیمکت‌ها به لباس آنها منتقل می‌شود.
خوب است کارکنان زحمتکش پارک‌ها در کنار رسیدگی به فضای سبز پارک به تمیزکردن نیمکت‌ها هم توجه کنند تا مردم برای نشستن روی آنها با مشکل مواجه نشوند، البته در بسیاری از مواقع مشاهده شده که شهروندان نوجوان با قرار دادن کفش‌های خود روی نیمکت‌ها امکان استفاده را برای سایر شهروندان سلب می‌کنند.
● بفرمایید برق فشار قوی
گویا ماموران اداره برق فراموش کرده‌اند هنگام استراحت و صرف ناهار در‌های این پست‌برق را ببندند و با باز گذاشتن آن هر رهگذری را به چند کیلو وات برق فشار قوی دعوت کرده‌اند.
دیروز در‌های تابلوی یاد شده در حد فاصل میدان ونک - چهارراه‌جهان کودک ساعت‌ها باز بود و دانش‌آموزان کوچک و بزرگ در حالی از کنار آن با کنجکاوی رد می‌شدند که سیم‌ها و کابل‌های بدون روکش این پست‌برق مو را به تن والدین آنها راست می‌کرد.
از سوی دیگر خودرو‌ی ماموران اداره برق همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید درست جلوی سطل‌ مکانیزه زباله توقف کرده بود. حال آنکه بخش‌های دیگر حاشیه خیابان برای توقف آنها کاملا مهیا بود. به هر حال از ماموران اداره‌ها و سازمان‌های دولتی انتظار بیشتری برای احترام به قوانین شغلی و قوانین راهنمایی و رانندگی می‌رود.
● از چاله به چاه
چاهی را که در تصویر مشاهده می‌کنید تا دیروز چاله‌ای بود که حدود یک ماه پیش، ستون در شهر چه خبر با تیتر لبخند خطرناک به آن پرداخته بود. در آن زمان شکستگی هلالی مانند روی آن، لبخندخطرناکی را تداعی می‌کرد که این سرپوش به رهگذران می‌زد.
شکستگی درپوش فلزی، چاله کوچکی را به وجود آورده بود که ممکن بود پای کودکان یا چرخ دوچرخه در آن گیر کرده و به آنها صدمه بزند، اما دیروز و فقط ساعاتی پیش از عکسبرداری از آن، سرپوش فلزی به طور کامل شکست و چاله کوچک را تبدیل به چاه کرد؛
چرا که سرپوش به قعر چاه سقوط کرده بود و عمق چاه کاملا آماده بلعیدن عابران بود. ناگفته نماند که به استثنای مورد یاد شده، به محض اینکه ستون در شهر چه خبر به مشکلی مصداقی مانند این مورد اشاره می‌کرد، مسئولان مربوطه نسبت به برطرف کردن آن اقدام می‌کردند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید