جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

۲۵ بهمن: در شهر چه گذشت؟!


۲۵ بهمن: در شهر چه گذشت؟!
تا چند سال پیش، آن دسته از خانواده‌هایی که خویشاوندی در آن سوی آب‌ها داشتند، برای مکالمه تلفنی با آنها یا باید به تلفنخانه‌ها می‌رفتند
یا اینکه در منزل و با پرداخت هزینه زیاد با آنها ارتباط تلفنی برقرار می‌کردند.
این در حالی است که با پیشرفت تکنولوژی، کارت‌هایی به بازار آمد که امکان ارتباط تلفنی سریع‌تر و ارزان‌تر با کشور‌های خارجی را فراهم کرد. با این حال کیفیت سرویس‌دهی این‌ کارت‌ها با هم متفاوت بوده و گاهی با وجود قیمت یکسان، زمان مکالمه با یک کشور مشخص متفاوت است.
در واقع، همین چندگانگی باعث شده تا خوانندگان با ستون در شهر چه خبر تماس بگیرند و خواهان برطرف شدن تناقض موجود در کارت‌های تلفن شوند. به هر حال تا زمان رسیدگی به این موضوع پیشنهاد می‌شود که شهروندان از مشورت افرادی که به طور مداوم از این کارت‌ها استفاده می‌کنند، بهره بگیرند.
● اهمیت رده سنی در اسباب‌بازی‌ها
توجه به رده سنی درج شده روی بسته‌بندی اسباب‌بازی‌ها یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خریداری آنها به شمار می آید که متاسفانه برخی از خانواده‌ها نسبت به آن بی‌توجه هستند.
این در حالی است که در صورتی که اسباب‌بازی مناسب با شرایط سنی کودکان خریداری شود، استفاده از آن برای کودکان ساده‌تر و لذت‌بخش تر و در عین حال کم خطر‌تر خواهد بود.
به عنوان مثال، گاهی پیچیدگی اسباب‌بازی‌ها برای کودکان کم سن و سال‌تر موجب می‌شود که آنها رغبتی برای بازی کردن با آن نشان ندهند و در مقابل، سادگی برخی اسباب‌بازی‌ها برای سنین بالاتر هم آنها را برای کودکان بلااستفاده می‌کند.
به همین دلیل بهتر است که خانواده‌ها پیش از اقدام به خرید حتما به رده سنی و علاقه‌مندی‌های فرزندان‌شان توجه کنند. همچنین گاهی خرید اسباب‌‌بازی‌های مخصوص رده سنی بالاتر برای رده سنی پایین، سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
● ایستگاه راز و نیاز
گاهی اوقات در حاشیه خیابان‌های شهر صحنه‌های زیبایی دیده می‌شود که نماز خواندن این راننده‌ تاکسی در ایستگاه راز و نیاز، یکی از آنهاست. راننده‌هایی که به نماز اول وقت اعتقاد خاصی دارند و لذت آن‌را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا این لحظات را از دست ندهند.
البته همان‌طور که در تصویری که مصطفی‌پور (یکی از خواننده‌های روزنامه) برای ما ارسال کرده، مشاهده می‌کنید این دسته از راننده‌ها به قوانین راهنمایی و رانندگی نیز احترام می‌گذارند و فقط در مناطق مجاز توقف می‌کنند.
زیرا در غیر این‌صورت خطرات ناشی از آن، دامنگیر وی و راننده‌ها و سرنشین‌های دیگر می‌شود.
از سوی دیگر و به گفته شهروندان، از آنجا که ورود به بسیاری از فضا‌های سبز برای رهگذران ممنوع است چنانچه فضای سبز ویژه‌ای هم برای ورود مردم طراحی شود، در چنین مواقعی به کار می‌آید. علاوه بر این بسیاری از کودکان علاقه خاصی به بازی در فضای سبز دارند و به طور حتم می‌توانند در فضای سبز مجاز به بازی بپردازند.
● سقف مقوایی
در چند روز گذشته باران و برف در حالی چهره شهر را شست‌وشو داد که تعدادی از شهروندان زیر سقف ایستگا‌ه‌های اتوبوس خیس و سرما زده می‌شدند.
با اینکه برخی ایستگاه‌های اتوبوس در حال بازسازی است و علاوه بر کیفیت بالا، زیبایی خاصی نیز به شهر داده اما به نظر می‌رسد سقف تعداد معدودی از ایستگاه‌‌ها مانند مقوا نفوذ‌پذیر است و تعدادی از آنها نیز سوراخ یا شکسته شده است.
بنابراین به هیچ‌وجه جلوی چکه‌های بی‌امان باران را نمی‌گیرد. ایستگاه‌های یاد شده هنگام بارش باران و برف مسافران را فراری داده و به دنبال آن کسب و کار دربستی‌ها و سواری‌ها حسابی سکه می‌شود.
این در حالی است که چکه کردن سقف ایستگاه‌ها موجب می‌شود که مردم از استفاده از خدمات ارزان‌قیمت اتوبوس‌ها محروم شوند و به ناچار به خودروهای دربستی متوسل شوند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید