سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

کدورت های پیش آمده را دوستانه حل کنیم


کدورت های پیش آمده را دوستانه حل کنیم
اختلاف سلیقه و نظر، یک واقعیت اجتناب ناپذیر زندگی است که روی روابط دوستانه افراد تاثیر می گذارد.
بیشتر دوستی های ظاهری پس از یک مشاجره جزئی از هم می پاشد؛ در دوستی های عمیق، هم بروز درگیری بین دو نفر امری طبیعی است اما گاهی منجر به قطع رابطه می شود.به نقل از سایت هلث دی با به کار بردن چند شیوه می توان این اختلاف به وجود آمده را حل و فصل کرد و دوستی پایداری داشت.
١ ) به محض بروز اختلاف، سعی کنید مسئله را بین خودتان حل کنید. طول دادن به درگیری و درد دل کردن با افراد دیگر سبب ایجاد کدورت و دشمنی می شود. بنابراین مسئله را بین خود حل کنید.
٢ ) در همان روز درگیری، مشکل را پایان دهید تا فردا یک روز تازه و بدون کینه و دلخوری را آغاز کنید. هنگام خشمگین شدن اجازه دهید خشمتان فروکش کند تا عاقلانه و منطقی تر با این مسئله برخورد کنید. در صورتی که روی برخی از مسائل اختلاف نظر دارید آن ها را با دوست خود مطرح و روی ارزش دوستی بین خود و او نیز تاکید کنید.
٣ ) دیدگاه طرف مقابل را در نظر بگیرید. صحبت کردن به شما کمک خواهد کرد تا شخص مقابل خود را بهتر بشناسید. هر فردی دارای استعدادهای مختلف، قابلیت ها و ویژگی های شخصیتی متفاوتی است و هر فردی نیاز به این دارد که در قبال کار و تلاش از او قدردانی و تشکر شود.
٤ ) حتی اگر شما در این درگیری مقصر نبودید، سعی کنید قدم اول را بردارید و از ناراحت شدن او ابراز تاسف کنید. در صورتی که حرف های شما صادقانه و از ته دل باشد (که حتما چنین است) از طرف مقابل جواب مثبتی دریافت خواهید کرد.
٥ ) موفقیت در حل یک مشکل و رفع ناراحتی بین دوستان، دوستی عمیق تری ایجاد می کند.
٦ ) از سرزنش کردن، مقصر دانستن و به کار بردن واژه های تحقیرآمیز مانند «تو» هنگام حل مشکل پرهیز کنید.
٧ ) موقعیت را بسنجید و در زمان مناسب را ه حل این مشکل را ارائه دهید و شنونده خوبی باشید. به جای این که دوست خود را محکوم کنید، با آرامش اختلاف نظرهای خود را رفع کنید.


مترجم: کشمیری
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد


همچنین مشاهده کنید