چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۲۰ بهمن: در شهر چه گذشت؟!


۲۰ بهمن: در شهر چه گذشت؟!
در زندگی پرسرعت امروز هر چیزی که از اتلاف وقت جلوگیری کند به نوعی عامل پیشرفت محسوب می‌شود.
به عنوان مثال، تحویل غذا و مواد غذایی درمنزل یا استفاده گسترده از پیک‌های موتوری برای انجام امور روزانه از جمله روش‌هایی است که از اتلاف وقت افراد جلوگیری می‌کند و زمان بیشتری برای انجام کار‌های مهم‌تر در اختیار آنها قرار می‌دهد.
یکی دیگر از نمونه‌هایی که اخیرا زمینه رفاه حال بیماران را فراهم آورده، استفاده از شیوه تحویل نتیجه آزمایش یا عکس آزمایشگاه ها و رادیولوژی‌ها در محل است.
اخیرا برخی از آزمایشگاه‌ها با دریافت هزینه‌ای که به مراتب کمتر از کرایه تاکسی و آژانس است به بیماران امکان می‌دهند تا نتیجه آزمایش یا رادیوگرافی خود را پس از آماده شدن درمحل مورد نظرشان دریافت کنند.
برای بهره‌مندی از این خدمات کافی است نشانی پستی دقیق به همراه مبلغ مورد نظر در اختیار کارمند آزمایشگاه قرار گیرد. با توجه به مفید بودن این طرح خوب است که در سایر مراکز درمانی هم به اجرا گذاشته شود.
● ایمنی هنگام بکسل کردن
برای خودرو‌های دارای نقص فنی که به هیچ طریق امکان جابه‌جایی آنها وجود ندارد، بکسل کردن بهترین روش است. این درحالی است که برای این اقدام باید مقدماتی فراهم شده و در ضمن نکات ایمنی هم رعایت شود تا حادثه تازه‌ای اتفاق نیفتد.
جدا از استفاده از خودرو‌های ویژه‌ای که به منظور بکسل کردن در نظر گرفته شده اند و سیم بکسل مناسب به منظور جلوگیری از جدا شدن خودروی بدون راننده، روشن نگه‌داشتن چراغ‌های عقب خودرو به خصوص در تاریکی شب اهمیت زیادی دارد.
به بیان بهتر، روشن نگه‌داشتن فلاشر های خودرویی که در حال بکسل شدن است به رانندگان دیگر این امکان را می دهد تا در تاریکی شب متوجه آن شده و ریسک برخورد سایر خودرو‌ها با آن کمتر شود.
● هندوانه‌ به شرط تخلف
با اینکه توقف در محدوده‌های ممنوعه بزرگراه‌ها علت برخی تصادف‌های رانندگی را تشکیل می‌دهد اما تعدادی فروشنده‌های وانتی همچنان علاقه‌ خاصی به توقف در این بخش از شهر و فروش هندوانه به شرط تخلف دارند.
همانطور که یاد شد شرط خرید این هندوانه‌های خوش آب و رنگ، تخلف رانندگی خریدار و توقف وی در محدوده ممنوعه بزرگراه است. البته این فقط هندوانه‌فروش‌ها نیستند که دست به این توقف‌های نامعقول می‌زنند و دیگر فروشنده‌ها نیز گاه به همسایگی آنها می‌آیند. آنها پس از توقف، انواع و اقسام محصولات را در معرض دید راننده‌ها قرار می‌دهند و برخی از آنها را برای خریدی خطرناک ترغیب می‌کنند.
برای نمونه همانطور که در تصویری که حجت قنبری برای ما فرستاده مشاهده می‌کنید این راننده‌ هندوانه‌ها را پشت وانت چیده و البته همانطور که در تصویر مشاهده نمی‌کنید کارگری را هم در ۲۰۰ یا ۳۰۰ متری وانت مستقر کرده تا قیمت‌ ارزان هندوانه‌ها را به رخ راننده‌های گذری بکشد؛ بلکه شاید این قیمت‌ها آنها را به توقف راضی کند. به هر حال برخورد با چنین تخلفاتی می‌تواند قانونمداری و کاهش تصادفات رانندگی را در پی داشته باشد.
● پوشش گیاهی پیاده‌رو
برخی افراد گل و گیاهان شهر را با جالباسی و بند رخت اشتباه گرفته‌اند و به همین دلیل انواع و اقسام فرش پا دری مغازه و زیرپایی خودرو را برای خشک شدن روی آنها پهن می‌کنند. این در حالی است که ساقه‌ و ریشه این گیاهان نازک بوده و این حرکت ‌می‌تواند شاخه‌های آنها را بشکند و موجب شل و خشک شدن ریشه آنها شود. البته از بدمنظره شدن پیاده‌رو نیزنباید گذشت.
لازم به یادآوری است که برخی مغازه‌داران و حتی شهروندان عادی نیز با ریختن انواع کف شوینده‌های شیمیایی در جوی آب و باغچه موجبات از بین رفتن گل‌ها، گیاهان و حتی درختان را فراهم می‌آورند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید