شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

از توییتر بهتر استفاده کنید


از توییتر بهتر استفاده کنید
امروزه سایت توییتر از محبوب‌ترین راه‌های برقراری ارتباط با افرادی است که علاقه‌مندیم بیشتر درباره آن‌ها بدانیم و وضعیت آن‌ها را به صورت لحظه به لحظه دنبال کنیم. در عین حال ما می‌توانیم با نوشتن شرح حال خود در ۱۴۰ حرف دیگران را در جریان وضعیت فعلی خود قرار دهیم. این سایت تا به آن حد محبوب است که هر روز در حدود ۵ تا ۱۰ هزار کاربر جدید به آن افزوده می‌شود. به همین دلیل قصد داریم در این شماره شما را با برخی سرویس‌دهنده‌های جانبی توییتر آشنا کنیم.
▪ Power Twitter: این سرویس در واقع یک افزونه برای مرورگر فایرفاکس است. به وسیله Power Twitter موتور جست‌وجوی توییتر به صفحه توییتر شما می‌آید و در سایدبار آن قرار می‌گیرد. به این ترتیب شما می‌توانید از این پس در کنار توییتر، موتور جست‌وجوی آن را نیز در دسترس داشته باشید. همچنین می‌توانید در صفحات دوستانتان به راحتی کلمات مورد نظر خود را جست‌و‌جو کنید. ویژگی دیگری که پاورتوییتر به توییتر اضافه می‌کند، نمایش فایل‌ها و آدرس‌های یوتیوب،‌ فلیکر و توییت پیک در درون توییتر شماست. به طوری که وقتی خودتان یا دوستانتان توییتی را ارسال می‌کنید که در آن لینکی از یوتیوب،‌ فلیکر یا توییت پیک موجود باشد، محتوای آن لینک شامل عکس یا فیلم را به طور مستقیم در صفحه توییتر خود مشاهده خواهید کرد. این امکان پیش از این در سایت فرندفید برای یوتیوب وجود داشت. دیگر ویژگی که توییتر پاور به صفحه توییتر شما اضافه می‌کند امکان مشاهده سریع چند توییت آخر دوستان شماست. برای این کار کافی است ماوس را روی آواتور فرد مورد نظر ببرید تا آخرین توییت‌های وی را به سرعت مشاهده کنید. در نهایت توییتر پاور امکان مشاهده آخرین وضعیت دوستانتان در فیس‌بوک را به شما می‌دهد. برای این کار کافی است روی Tab مورد نظر کلیک کنید تا آن را به راحتی ببینید.
▪ twuffer.com:twuffer سایتی است که به شما کمک می‌کند به صورت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی شده توییت کنید. برای مثال، شما می‌توانید توییتی را بنویسید و تاریخ ارسال آن را یک دقیقه تا ۱۰ سال بعد تعیین کنید. شاید تا ۱۰ سال دیگر تکنولوژی وب با امروز خیلی متفاوت باشد اما یک توییت به ۱۰ سال آینده می‌تواند در نوع خود جالب باشد. به طور کلی در twuffer شما یک تقویم را مشاهده می‌کنید که می‌توانید آن را علامتگذاری و توییت‌های خود را در روزهای خاص مانند یادآوری جلسات، روز تولد، زمان یک قرار مهم و... را مشخص کنید.
▪ Twits Like Me : سرویسی است که با وارد کردن user name یا شناسه کاربری در آن بلافاصله نام افرادی با علائق نزدیک به شما به نمایش درمی‌آید. شیوه مورد استفاده توسط این سایت به نشانی chrisfinke.com/twitslikeme مشخص نیست اما به نظر می‌رسد جست‌وجوگر آن با توجه به محتوای پست‌های آخر افراد تصمیم‌گیری می‌کند. بنابراین نمی‌توان حساب ویژه‌ای روی قابلیت جست‌وجوی محتوای فارسی در آن باز کرد زیرا سایت یاد شده فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند.
▪ TwitterLocal : یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های جست‌وجوی مورد نیاز کاربران سایت Twitter که به طور پیش‌فرض و توسط خود سایت قابل انجام نیست امکان جست‌وجوی مکانی کاربران است. این قابلیت به اشخاص امکان یافتن افراد را در مجاورت یک منطقه مشخص می‌دهد. این عملیات در سایت twitterlocal.net به دو شکل یکی از طریق Zip Code و دومی از روی نام منطقه قابل انجام است. از دیگر امکانات جالب این سرویس جست‌وجو قابلیت محدود کردن آن به فاصله ۱ تا ۲۰ مایلی منطقه مورد نظر است. از مشکلات پیش روی این سرویس وابسته بودن آن به اطلاعات وارد شده کاربران در لحظه ثبت‌نام است به همین دلیل نتایج جست‌وجو آنچنان دقیق و قابل استناد نیست.
در پایان شاید یادآوری این نکته بد نباشد که گزینه Find People در سایت توییتر بهترین شیوه برای یافتن کاربران آن است. این گزینه که مدتی بود به دلایل فنی از لیست قابلیت‌های سایت حذف شده بود اینک دوباره با همان ظاهر ساده و البته کارای خود ظاهر گردیده است. از مشکلات پیش روی این موتور جست‌وجو عدم پشتیبانی کامل از زبان فارسی برای توضیحات مقابل نام اشخاص و محدود کردن جست‌وجو به user name و نام افراد است. از این گذشته جست‌وجو در این سرویس برای نام‌های معمول نتایج طولانی در بر دارد و برای یافتن نام شخص مورد نظر می‌بایست مدت‌ها در آن وقت صرف کرد. بهترین کاربرد این جست‌وجو زمانی است که نام دقیق یک فرد را در اختیار داریم.

احسان موحدیان
منبع : هفته نامه بزرگراه فناوری


همچنین مشاهده کنید