شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

چند ایده برای تبدیل اتاق خواب به ‌محیطی آرام و دنج


چند ایده برای تبدیل اتاق خواب به ‌محیطی آرام و دنج
سوالی که در ابتدای کار ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چطور می توان این کار را به درستی انجام ‌داد. خیلی راحت ، فقط کافی است که روش های توصیه شده را اجرا کنید.
‌۱)‌ کشف مدل های مورد نظر: ‌زمانی که برای خرید وسایل به فروشگاه می روید مطمئناً هر آنچه را که دوست دارید تهیه می کنید ، اما اغلب ‌طراحان و مهندسین معمار رنگ ها و طرح هایی را توصیه می کنند که در حین ورود به اتاق خواب، شما را تحت ‌تأثیر قرار می دهد.
‌۲)‌ تخت خوابتان را به عنوان مرکز توجه قرار دهید: ‌از طرح ها و مدل هایی استفاده کنید که توجه همگان را به خود جلب کند و تخت خود را درمرکز اتاق قرار دهید.
‌۳)‌ اضافه کردن و بلند کردن ارتـــفـاع تـخت:‌ارتفاع تختخواب های امروزی به صورت استاندارد حدودا‌‌ cm ۴۰ می باشد. اگر تختخواب شما خیلی کوتاه ‌است می توانید از پله های عمودی برای افزایش ارتفاع تخت استفاده کنید.
۴) تشک رویی تخت: ‌بهتر است برای این منظور از تشک های پر و نرم استفاده کنید که هم ظاهر زیبایی دارند هم بسیار نرم و مناسب ‌هستند.
‌۵)‌ نصب یک سایبان: ‌با استفاده از یک تکه پارچه یا پرده، همچنین با استفاده از چند تکه چوب به راحتی می توانید سایبانی برای تختتان ‌بسازید. به این ترتیب که چوب ها را به دیوار نصب کرده و فضایی را ایجاد کنید که اطراف آن توسط پارچه یا ‌پرده محصور شده باشد.
۶)‌ استفاده از رنگ های خاص برای اتاق خواب: ‌‌"صورتی" یکی از رنگ هایی است که امروزه اغلب شرکت های طراحی از آن برای زیباتر کردن اتاق استفاده ‌می کنند. اما رنگ روِیایی که می توان از آن استفاده کرد قرمز یا عنابی روشن است. ‌
منبع : روزنامه آفتاب یزد


همچنین مشاهده کنید