شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۵ نکته برای وقتی که با کودک می‌روید خرید


۵ نکته برای وقتی که با کودک می‌روید خرید
۱) اسباب‌بازی‌هایش را همراه خودتان ببرید: موقع خرید، یکی از اسباب‌بازی‌های محبوب کودکتان را با خود همراه ببرید. هر وقت کودکتان احساس خستگی‌ یا بی‌قراری کرد اسباب‌بازی می‌تواند تا مدتی او را سرگرم کند.
۲) برایش خرید کنید: قبل از آنکه کودکتان شروع به بی‌قراری کند برایش خرید کنید. می‌توانید یکی از چیزهای مورد علاقه کودکتان را قبل از گریه کردن او برایش بخرید تا این خرید جنبه پاداش در برابر گریه کردن او نداشته باشد و بتواند او را مدتی بیشتر با شما همراه کند.
۳) به او توجه کنید: اگر کودکتان خسته و بی‌قرار شد به او بی‌توجهی نکنید.
۵ دقیقه خریدتان را متوقف کنید و با کودکتان حرف بزنید و به او توجه کنید. برایش توضیح دهید که باید چند چیز دیگر بخرید و برای او یک زمان خاص را مشخص کنید. حواستان به این زمان باشد و سر وقت مورد نظر برایش چیزی مثل بستنی یا شکلات بخرید.
۴) خرید را تبدیل به تفریح کنید: سعی کنید تمام ماجرای خرید کردن را برای کودک تبدیل به تفریح کنید. در سوپرمارکت‌ها او را داخل سبد بگذارید و مثل کالسکه‌ هُل بدهید. برایش داستان تعریف کنید. از او در مورد خرید نظر بخواهید. مثلا اینکه چه مارک صابونی دوست دارد و یا سوپ مورد علاقه‌اش چیست؟ این کار علاوه بر اینکه باعث سرگرم شدن او می‌شود به او اعتماد به نفس هم می‌دهد.
۵) از او کمک بخواهید: اگر فرزندتان می‌تواند در خرید کردن به شما کمک کند حتما اجازه بدهید این کار را انجام دهد. موقع حساب کردن کنار صندوق سوپرمارکت و یا فروشگاه هم اجازه بدهید کودک اجناس را به فروشنده بدهد. احساس اینکه کودک در حال کمک کردن به شماست باعث می‌شود او خود را جزیی از این کار بداند و دیرتر احساس بی‌قراری کند.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید