شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

انقلاب اسلامی طلوع دوباره زندگی


انقلاب اسلامی طلوع دوباره زندگی
این روزها که می گذرد، هر لحظه اش یادآور بزرگ ترین حماسه تاریخی و مهم ترین پدیده قرن بیستم یعنی پیروزی انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که با مجاهدت و استقامت دلیرمردان و زنان آزاد اندیشی به بار نشست که با اراده آهنین خود در سایه هدایت ابرمردی از سلاله پاک رسول ا...(ص)، راه خود را از میان سنگلاخ های استبداد و آغشته به خون استکبار گشودند و تا رسیدن به پیروزی کامل از پای ننشستند.مردان و زنانی که از غل و زنجیر و شکنجه و زندان و تیر و تانک نهراسیدند و با توکل به خدای یگانه به خواسته ارزشمند خود که همان استقرار حکومت اسلامی بود، رسیدند.
مردمی بودن و تکیه بر اعتقادها و آرمان های دین اسلام از ویژگی های مهم و منحصر به فرد انقلاب اسلامی است که آن را از دیگر رویدادهای مشابه در دنیا متمایز می کند. بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بسیاری از تحلیل گران سیاسی و محققان تحقیق های فراوانی را بر این پدیده مردمی داشتند تا بدانند که چه چیزی موجب پدید آمدن انقلاب اسلامی و دوام آن شده است.پژوهش ها نشان می دهند اگرچه از آغاز بروز نخستین بارقه های انقلابی در جامعه ایران، گروه ها، اشخاص متعدد با خط مشی و ایده های مختلف برای سرنگونی رژیم طاغوت فعالیت هایی داشتند، اما ریشه دارترین و سرنوشت سازترین حرکت ها از سوی اسلام گرایان انجام شد و سرانجام هم آنان توانستند به رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره)، پیروزی انقلاب را رقم بزنند.در این میان بعضی از سردمداران کشورهای غربی مدعی بودند که انقلاب اسلامی دوام نخواهد آورد؛اما این خیال بیهوده ای بیش نبود. مگر می شود ملتی که با مشت های گره کرده، آزادی را می طلبند وخودشان خواستار براندازی رژیم منحوس طاغوت هستند به همین راحتی تمام زحماتشان هدر برود؟ گروهک ها و گروه های غیراسلامی و ... بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به هر بهانه و وسیله ای متوسل شدند تا ضربه کاری بر پیکره نظام اسلامی وارد کنند.
مصون نگه داشتن ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از توطئه های دشمنان اسلام امری دشوار و طاقت فرسا بود که آن همه با از جان گذشتگی و ایثارگری جوانان این مرز و بوم میسر شد؛ اکنون که در آستانه سی امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم، دستاوردهای چشمگیر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی، اقتصادی و ... که در سایه انقلاب اسلامی به دست آمده است، چشمان همگان را بر توانایی ها و اندیشه ها و باورهای عزت طلبی جمهوری اسلامی ایران خیره کرده و راهی پرافتخار را به دیگر ملت های آزادی خواه دنیا نشان داده است.انقلاب اسلامی پایانی بود بر شب های تیره و تار ظلمت و خفقان و آغازی بر طلوع دوباره زندگی.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید