شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

آفرین به کسی که شب ها به موقع می خوابه


آفرین به کسی که شب ها به موقع می خوابه
به طور حتم، شما بچه ها می دونین که خواب برای رشد بدن خیلی لازم و ضروریه و بی خوابی زودتر از بی غذایی به آدما آسیب می رسونه! اگه به موقع و به اندازه کافی نخوابیم، کسل، خسته و بداخلاق می شیم و نمی تونیم تمرکز خوبی داشته باشیم و درست فکر کنیم تا چیزهای تازه ای یاد بگیریم.
آراد ۱۱ سال داره و می گه: من هر روز که از مدرسه برمی گردم بعد از خوردن ناهار کمی استراحت می کنم و می خوابم تا سر حال و پرانرژی با داداش کوچولوم بازی کنم و تکالیفم رو به دقت انجام بدم.
او ادامه می ده: روزهایی که بعد از ناهار نمی خوابم خسته و بی حوصله هستم و نمی تونم تکالیفم رو خوب انجام بدم و معلم از دیدن تکالیفم تعجب می کنه و ناراحت می شه.
فروز ۹ ساله هم می گه: من هر شب به اصرار و با پافشاری مامان و بابام به رختخواب می رم در حالی که دلم می خواد تا دیروقت بیدار باشم.
او اضافه می کنه: من دوست دارم برنامه های تلویزیون رو تماشا کنم ولی مامانم اجازه نمی ده و می گه وقت خوابته و باید بخوابی.
علی ۱۰ ساله هم می گه: من هر هفته برای رسیدن روز جمعه لحظه شماری می کنم چون اون روز دیگه مامانم منو به اصرار بیدار نمی کنه و راحت و آسوده می تونم تا ظهر بخوابم.
او ادامه می ده: ای کاش هر روز جمعه بود و می تونستم تا ظهر بخوابم آخه ما بچه ها چرا باید به این زودی از خواب بیدار بشیم. کاش زنگ مدرسه ها ساعت ۱۰ صبح می خورد!
لیا ۹ ساله هم می گه: من هر شب ساعت ۹ می خوابم و صبح سرحال و بانشاط از خواب بیدار می شم و خندون و پرانرژی کمی ورزش می کنم و همراه با مامان و بابام صبحانه مقوی و کامل می خورم و به مدرسه می رم.
او اضافه می کنه: من تو مدرسه از تمام هم کلاسی هام سرحال ترم و با حواس جمع به درس ها و گفته های خانم معلم گوش می دم و نمره های خوب می گیرم.
نیوشا ۸ ساله هم عنوان می کنه: من هر شب سی دی های کارتونی نگاه می کنم و دیر می خوابم و صبح هم نمی تونم به راحتی از خواب بیدار بشم برای همین همیشه سرکلاس زود خسته می شم.
او ادامه می ده: من عصرها همیشه یا با خواهر و برادرم بازی می کنم و یا تکالیفم رو انجام می دم و دیگه فرصتی برای تماشای کارتون ندارم و چون علاقه زیادی به برنامه های کارتونی دارم، دیدن این برنامه ها رو به خواب ترجیح می دم و دیرتر می خوابم ولی مامانم همیشه از این کارم ناراحت می شه!
خوب بچه های پرانرژی و حرف گوش کن، امیدوارم بدونین که آدما در خواب بیشتر از بیداری رشد می کنن شب بهترین زمان برای خوابیدنه و شما هم باید سعی کنید شب ها زود بخوابین تا در طول روز سرحال و پرانرژی باشین و چرت نزنین. باید هر شب سرساعت معینی بخوابین تا ساعت طبیعی بدنتون به خوبی تنظیم بشه.
شما بچه ها به ۸ تا ۱۰ ساعت خواب نیاز دارین، البته همه آدم ها به یک اندازه به خواب احتیاج ندارن و هر کسی باید شب ها به قدری بخوابه که روز بعد احساس خستگی و خواب آلودگی نکنه.
پس به نصیحت های بزرگ ترهاتون گوش کنین و زودتر از همه به رختخواب برین چون شما بیشتر از اون ها به خواب نیاز دارین. آفرین به شما، سالم و با نشاط باشین.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید