جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

شیوه های جذب نوجوان به نماز


شیوه های جذب نوجوان به نماز
اولین گام برای ترغیب نوجوانان به خواندن نماز این است که تلاش کنیم احساس خوشایندی نسبت به نماز پیدا کند زیرا اگر احساس خوبی به نماز داشته باشد، خود در پی کسب اطلاعات و شناخت بیشتر نسبت به آن بر می آید.
گام دوم به کارگیری شیوه های غیر مستقیم است لذا باید از به کارگیری جبر و فشار در فرزندان برای انجام فریضه نماز به طور جدی پرهیز و از روش هایی استفاده کنیم که مطابق میل و علاقه نوجوانان باشد.
گام سوم، استفاده از الگوهای رفتاری است. همانند سازی با الگوهای محبوب، امری طبیعی و نظری است. مشاهده والدین، دوستان، نزدیکان، خویشان و دیگر الگوها هنگام اقامه نماز اثر خوشایندی در جذب نوجوان به این فریضه مهم خواهد داشت. لذا باید ضمن تعلیم و تکریم نماز به خصوص در سفر، میهمانی، مجالس عروسی، اردو و ... زمینه الگوپذیری فرزندانمان را فراهم آوریم.
گام چهارم، بیان خاطره های زیبا درباره اهمیت نماز است. بنابراین در مناسبت های مختلف خاطره های زیبا و اثر بخش نماز را که خود تجربه کرده ایم یا از دیگران شنیده ایم و خوانده ایم برای فرزندانمان نقل کنیم.
باشد که با استفاده از این روش ها، لذت برقراری ارتباطی ناب و خالص با خالق هستی و بهره مندی از فیوضات معنوی این احساس زیبا را به فرزندان خود هدیه دهیم.

زهره حریری باخدا
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید