جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

بیماری آسم


بیماری آسم
بیماری مزمن به بیماری‌هایی گفته می‌شود كه به طور كامل درمان نمی‌شود و بصورت دراز مدت تا پایان زندگی فرد مبتلا با او باقی می‌ماند.
بیماری‌های مزمن باعث مرگ نمی‌شوند اما فرد را در انجام یك سری فعالیت‌ها ناتوان می‌كنند. این بیماری‌ها اگر كنترل نشوند سبب آسیب‌های جدی می‌شوند و یا با كم كردن مقاومت بدن، زمینه را برای ابتلا به سایر بیماری‌ها مساعد می‌كنند.
شیوع آسم در میان بچه‌ها بیشتر است. تقریبا از هر ‪ ۱۰كودك یكی مستعد ابتلا به آسم است. مجله "تازه‌های دانش" درباره دستگاه تنفسی چاپ اروپا در شماره اخیر خود كه در ماه اكتبر، مهر ماه سال جاری منتشر شد، مقاله‌ای چاپ كرد كه نتیجه ‪ ۲۰سال تحقیق پژوهشگران هلندی است.
این پژوهشگران ‪ ۲۰سال بر روی كودكان زیر ‪ ۱۴سال مبتلا به آسم تحقیق كرده‌اند و نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد تشخیص سریع بیماری و استفاده از داروهای مناسب سبب می‌شود تا ‪ ۵۰درصد از كودكان مبتلا به آسم به طور كامل بهبود یابند.
دویچه‌وله در پایان نوشت:استنشاق هوای آلوده در شهرهای بزرگ، بزرگترین خطر ابتلا به بیماری آسم محسوب می‌شود و زندگی در این شهرها در واقع نوعی خفگی و مرگ تدریجی است واگر شهرنشین هستید حداقل كمتر در خیابانهای شلوغ تردد كنید.
منبع : موسسه اطلاع رسانی طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید