جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

چه درمان‌هایی برای آسم وجود دارد؟


چه درمان‌هایی برای آسم وجود دارد؟
آسم علاج واقعی ندارد اما بیشتر افراد مبتلا به آسم با درمان صحیح ،‌كاملا به زندگی عادی خود ادامه می دهند. درمان های بسیاری برای آسم در دسترس است كه معمولا به صورت اسپری و گاه به صورت قرص مصرف می شود. برخی از درمان ها به منظور بهبود سریع در موارد حاد آسم بكار می رود ولی دیگر درمان ها را باید برای تاثیر بهتر آنها به صورت منظم استفاده كرد (‌این درمان ها را پیشگیرنده ها می نامند ). بیمار باید در مورد درمان با پزشك خود مشورت كند و برای این كه داروها حداكثر تاثیر را داشته باشند مطمئن شود كه چگونگی مصرف داروها را می داند،اگر چه نفس تنگی و خس خس وجود نداشته باشد.
● چه مواقعی درمان های شدید تر لزوم پیدا می كند ؟
دانستن مواقعی كه علائم آسم در تشخیص تشدید یافته و یا احتیاج به درمان شدیدتر دارد مهم است . آسم اغلب در شب بدتر می شود و یكی از علائمی كه نشان دهنده نیاز بیمار به درمان بیشتر می باشد بیداز از خواب در شب یا صبح رود در اثر خس خس سینه یا تنگی نفس است .
معمولا كودكان مبتلا به آسم شب ها به علت سرفه از خواب بیدار می شوند و این را می توان نشانه ای برای نیاز به درمان بیشتر تلقی كرد . در صورتی كه بیمار در طول روز خس خس بیشتری داشته باشد به طوری كه مجبور شود از اسپری های خود به دفعات بیشتر از معمول استفاده كند ،‌باید به پزشك خود مراجعه كند
منبع : موسسه اطلاع رسانی طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید