جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

۷ نکته درباره دکوراسیون هنری


۷ نکته درباره دکوراسیون هنری
۱) آثار هنری، یکی از مهم‌ترین وسایل تزیینی هر خانه‌ای را تشکیل می‌دهند. تابلوهای نقاشی، عتیقه‌جات، مجسمه‌های آنتیک‌ و حتی قاب عکس‌های خانوادگی می‌توانند رنگ، زیبایی و هنر را به خانه شما بیاورند.
۲) استفاده از آثار هنری و وسایل تزیینی می‌تواند نمایانگر سلیقه شخصی شما هم باشد. تصور کنید که دیدن هرروزه تابلویی که آدم دوست دارد، چه‌قدر لذت‌بخش و آرامش‌بخش است.
۳) از این گذشته، چنین آثار و وسایلی به تکمیل دیگر اجزای دکوراسیون هم کمک می‌کند و نوعی هماهنگی و تعادل بصری را به دنبال دارد.
۴) استفاده از آثار هنری و وسایل تزیینی به این معنی است که شما سلیقه و علاقه‌تان را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید و همین امر به صمیمیت و راحتی فضا می‌افزاید.
۵) انسان به‌طور ذاتی طبیعت‌محور است. بنابراین از گل و گیاه هم غافل نشوید. شادابی، ارتقای روحیه و القای حس آرامش و راحتی در میان اعضای خانواده، از جمله محاسن استفاده از این آفریده‌های دوست‌داشتنی خداوند است.
۶) استفاده از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی در خانه به تعادل دما و تصفیه هوا و ایجاد هوای پاک و تمیز در خانه کمک می‌کند.
۷) در صورت استفاده از گل و گیاه در خانه توجه داشته باشید که رطوبت خاک گلدان‌ها و تجمع آب در زیرگلدانی آنها محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها و میکروب‌هاست و لازم است زیرگلدانی‌ها را به طور مرتب شسته و تمیز نگهدارید.

مهرنوش پاک‌اندام
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید