چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۲۷ دی: در شهر چه گذشت؟!


۲۷ دی: در شهر چه گذشت؟!
اگر شما تلفن همراه دارید و طبق عادت قدیمی از پرداخت قبض آن خودداری کرده‌اید تا بدهی ۴ ماهه خود را یکجا بپردازید.
به احتمال بسیار زیاد به آن دسته از افرادی ملحق خواهید شد که تلفن همراهشان یکطرفه شده است.
متاسفانه بسیاری از مشترکان تلفن همراه به دلایل مختلف پرداخت قبوض را به تاخیر می‌اندازند و از آنجایی که معمولا پس از سقف مشخصی از بدهی، ارائه خدمات به مشترک متوقف می‌شود، تا رسیدن به این سقف به یاد پرداخت قبض نمی‌افتند.
اما در چند روز اخیر شرکت مخابرات بسیاری از مشترکان بد حساب را غافلگیر کرده و تلفن‌های آنها را یکطرفه کرده است. به این ترتیب مشترکان تا محدوده زمانی مشخصی قادر خواهند بود فقط تماس‌های دریافتی را پاسخ بگویند و پس از پایان ضرب‌الاجل، همین امکان هم از بین می‌رود.
به همین منظور توصیه می‌شود مشترکان هرچه زود‌تر نسبت به پرداخت بدهی خود به شرکت مخابرات اقدام کنند و از این پس نیز همین رویه را ادامه دهند تا دیگر هدف این غافلگیری‌ها قرار نگیرند.
● خاموشی بزرگراهی
با وجود آنکه نظارت زیادی روی روشنایی بزرگراه‌ها و خیابان‌ها اعمال ‌شده و حتی نمایشگاه‌هایی به این منظور برپا می‌شود تا از بهترین طرح‌ها برای نورپردازی شهری استفاده شود، اما در برخی موارد نمونه‌هایی به چشم می‌خورد که سیستم روشنایی بخشی از بزرگراه برای مدتی دچار نقص فنی شده است.
یکی از نمونه‌های این نقص، در شمالی‌ترین بخش بزرگراه یادگار امام است که در آن چراغ‌های وسط و کنار بزرگراه کلا خاموش هستند. با توجه به اینکه در اطراف این قسمت از بزرگراه نیز مراکز تجاری یا مسکونی وجود ندارد، منبع دیگری برای تغذیه نور بزرگراه موجود نیست و رانندگان برای رانندگی در این محدوده به خصوص در تاریکی شب با مشکل مواجه می‌شوند. این در حالی است که برطرف کردن نقص فنی این بخش از بزرگراه می تواند از وقوع سوانح رانندگی جلوگیری کند.
● سرگرمی در مطب
به طور معمول در لیست قرمز کودکان، نام آرایشگاه‌ها و مطب پزشکان همیشه جای ثابتی دارد؛ به طوری که حضور کودکان در این ۲ محدوده معمولا با جیغ و داد یا گریه آنها همراه می‌شود.
این در حالی است که برخی پزشکان برای خیس نشدن چهره کودکان و آرام بودن مطب خود، در اتاق انتظار علاوه بر مجله و روزنامه برای مطالعه بزرگ‌تر‌ها، انواع و اقسام اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های کودکانه را نیز پیش‌بینی کرده‌اند.
حتی برخی از آنها جدای از رفتاری مهربانانه با کودک، برای داشتن چهره‌‌ای خندان، از ماسک‌های کارتونی استفاده می‌کنند تا سیمای جدی آنها را از چشم‌های نگران کودکان بپوشاند.
به هر حال تعداد این پزشک‌ها در شهر همچنان انگشت‌شمار است اما به طور حتم برای از بین بردن هراس اطفال از مطب و پزشک جای چنین حرکاتی در تمامی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها خالی است.
● گودبرداری راننده‌ها
هر روز صبح در برخی خیابان‌های شهر سریال تکراری یخ‌زدن رادیاتور‌ها به بازیگری راننده‌ها پخش می‌شود. تعدادی از آنها با هدف باز کردن یخ رادیاتور زیر خودرو آتش روشن می‌کنند و چند ده‌ دقیقه‌ای به همین منوال می‌گذرد.
جدای از تمامی خطرات ناشی از این اقدام، چاله‌های سیاهی در سطح آسفالت کوچه و خیابان به جا می‌ماند. گود برداری راننده‌ها باعث می‌شود گودالی که نتیجه بی‌توجهی آنهاست گاهی اوقات سال‌های سال باقی ‌مانده و چهره ناخوشایندی به این محدوده از شهر بدهد.
علاوه بر این، از آنجا که استفاده نکردن به موقع از ضدیخ و در نتیجه یخ زدن آب رادیاتور بیشتر متوجه راننده‌های اتوبوس و مینی‌بوس است، تعدادی از دانش‌آموزانی هم که راننده‌ سرویس آنها مشغول آتش‌افروزی و به اصطلاح گود‌برداری کوچه است، از مدرسه جامانده و نمره انضباط‌شان به سردی می‌گراید.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید