چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۲۵ دی: در شهر چه گذشت؟!


۲۵ دی: در شهر چه گذشت؟!
از وقتی استفاده از اینترنت در کشور فراگیر شده است، کاربرانی که پست الکترونیکی دارند بارها با این جمله در پست خود برخورد کرده‌اند که «شما برنده شده‌اید».
هنگام کار با برخی پایگاه‌های اینترنتی نیز این جمله به تکرار روی صفحه نمایشگرنقش می‌بندد که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، اما اخیرا علاوه بر اینترنت، تلفن‌های همراه نیز به شما می‌گویند برنده شده‌اید؛
البته معلوم نیست چرا! گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که اخیرا پیامک‌هایی برای برخی از خطوط تلفن همراه ارسال می‌شود که از برنده شدن مشترک در محل یا بخشی نامعلوم خبر می‌دهد و از وی خواسته می‌شود برای دریافت جایزه مشخصات کامل شناسنامه‌ای، نشانی و کد پستی خود را اعلام کند.
البته گاهی این پیامک‌ها از طرف مکان‌ها یا افراد شناخته شده ارسال می‌شوند، اما در صورتی که هویت فرستنده نامعلوم باشد، احتمال سوء استفاده از مشخصات فردی وجود خواهد داشت. به همین منظور توصیه می‌شود که در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی، حتما بررسی دقیقی در مورد آن انجام دهید.
● اعمال سلیقه در قیمت گوشت
تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر، از سلیقه‌ای بودن قیمت گوشت در برخی قصابی‌ها انتقاد کرده‌اند. به گفته آنها برخی از قصاب‌ها مترصد افزایش قیمت‌ها هستند و حتی به دنبال یک افزایش قیمت جزئی، قیمت‌های خود را به طور سلیقه‌ای افزایش می‌دهند.
به گفته شهروندان، گاهی تفاوت قیمت گوشت بین ۲ قصابی به چند هزار تومان هم می‌رسد و قصاب‌ها هم دلیل این تفاوت قیمت را کیفیت گوشت عنوان می‌کنند. این در حالی است که قصاب‌ها در مقابل اعتراض مشتری به وی پیشنهاد می‌کنند از قصابی دیگری گوشت خریداری کند. با توجه به اینکه این رفتار نقض حقوق مشتری است، بهتر است تا نظارت بیشتری روی قیمت گوشت وجود داشته باشد.
● بن‌بست عابر‌پیاده‌
دانش‌‌آموزانی که با اتکا به گفته‌های بزرگ‌ترها و متون درسی خود مسیر بلند‌بالایی را برای عبور از خط عابر پیاده‌ طی می‌کنند، گاهی اوقات با مسیر بن‌بستی مواجه می‌شوند که به هیچ‌وجه با آموخته‌های آنها جور در نمی‌آید.
این منظره دلسرد کننده‌ که نمونه‌ای از آن در تصویر قابل مشاهده است، به راحتی می‌تواند از روند تبدیل کودکان به شهروندانی قانونمند جلوگیری کند. شاید تمام رهگذران بزرگسالی که این روز‌ها به راحتی از چراغ قرمز عابر پیاده می‌گذرند و قوانین مدنی را زیر پا می‌گذارند پیش از اینها بار‌ها و بار‌ها با چنین صحنه‌هایی روبرو شده و انگیزه خود را برای احترام به قوانین مدنی از دست داده باشند.
در پایان یادآوری این نکته ضروری به نظر می‌رسد که کامیون‌ها و خودرو‌های دیگر، تنها اشغال‌کننده‌های خطوط عابر پیاده نیستند. برای نمونه گاهی اوقات نرده‌کشی‌های وسط خیابان باعث می‌شود خط عابر پیاده قطع شود و باز هم به جای خط عابرپیاده‌، بن‌بست عابر پیاده تشکیل می‌شود.
● تابلو که دو تا بشه ...
قدیمی‌ها در مورد دو تا شدن آشپز، ضرب‌المثل‌های حکیمانه‌ای گفته‌اند که ورد زبان هر پیر و جوانی است، اما گویا در زمان آنها هیچ چهار‌چرخ دودزایی وجود نداشته که اگر تابلو‌های راهنمای رانند‌ه‌های آنها دو تا شد، تکلیف مشخص شود.
برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در این محدوده از شهر تابلو‌‌های راهنمایی و رانندگی دو تا شده و هر یک نظری برخلاف دیگری دارد، اما دراینجا آش شورنشده، در عوض‌تعداد راننده‌های حیران و سرگردان در اطراف این تابلو‌ها رو به افزایش گذاشته است؛
به طوری که چند نفری از آنها با ستون درشهر چه خبرتماس گرفته و خواستار کسب تکلیف شده‌اند؛ زیرا به هیچ‌وجه مشخص نیست که بالاخره در این بخش از خیابان می‌شود پارک کرد یا خیر.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید