چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

نقش اعتماد به نفس


نقش اعتماد به نفس
والدین گاهی باید از فرزندانشان بخواهند که وقایع مثبت و خوشایند زندگی را برای خود یادآوری کنند. با سخن گفتن درباره دستاوردهای مثبت کودک، نه تنها می توان میزان خوش بینی را در آنها افزایش داد، بلکه می توان برخورد با موانع و دشواری های زندگی را در آینده برای آنها آسان کرد. این گونه گفت وگوها به کودک یادآوری می کند واقعاً چه کسی است وجود او چه اهمیتی دارد.با پرسیدن این سؤالات خواهید توانست از میزان اعتماد به نفس کودکتان آگاه شوید و او را در دستیابی به موفقیت های هر چه بیشتر در آینده یاری دهید.
تا حالا چه کاری انجام داده ای که باعث شده به خودت افتخار کنی چرا
دانستن این که چه چیزی حس اعتماد به نفس را به فرزند شما القا می کند، در شناسایی نوع شخصیت و تا حدودی آینده کودک کمک می کند. پاسخ های او شما را شگفت زده خواهد کرد و قادر خواهید بود با اطلاعات به دست آمده کودک را در کشف فعالیت های که از انجام آنها لذت می برد، راهنمایی کنید.
خاطره مورد علاقه ات چیست چرا
کودکان علاقه دارند عضو محبوب خانواده خود باشند. خانواده می تواند برای آنها محیطی امن فراهم کند تا آنها صرفاً «خودشان باشند». این نکته برای شما حیاتی است که دقیقاً از آنچه کودک بیش از همه به آن توجه می کند و به آن نیاز دارد، مطلع شوید.
جالب ترین واقعه ای که تا به حال تو را شگفت زده کرده چیست چرا آنقدر برایت جالب بوده است
دانستن این که چه چیز کودک را هیجان زده و شاد می کند، برای والدین الزامی است. زمانی که کودکان درباره «بهترین و هیجان انگیزترین خاطره هایشان» صحبت می کنند، سایر اعضای خانواده قادر خواهند بود خاطره های شادشان را با کودکان تقسیم کنند. این کار به همه کمک می کند بیاموزند چگونه می توان اوقات خوشی را برای سایرین در خانواده فراهم کرد.

سعید سپهری
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید