چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

شما به سن تکلیف رسیده اید؟


شما به سن تکلیف رسیده اید؟
این دفعه می خوام سراغ دخترهای مهربون و دوست داشتنی برم که به سن تکلیف رسیدن یا منتظرن در آینده ای نزدیک به این سن برسن و واسه اون لحظه شماری می کنن و ازشون بپرسم از این که بزرگ تر شدن و به سن تکلیف رسیدن چه احساسی دارن و چه تصمیماتی گرفتن. به طور حتم شما بچه ها می دونین خدای بخشنده و مهربون انجام تکالیف و واجبات دینی رو از یک سنی واجب کرده و پسرها در سن ۱۵ سالگی و شما دخترهای مومن و خدادوست از سن ۹ سالگی می تونین با لطف و عنایت خدای مهربون به وظایف خودتون عمل کنین و خدا رو از خودتون راضی و خشنود نگه دارین.
حدیثه که ۹ سال داره و تازه به سن تکلیف رسیده می گه: از این که ۲ ماه پیش به سن تکلیف رسیدم و تونستم در جشن تکلیف شرکت کنم خیلی خوشحالم. او اضافه می کنه: من و دوستانم در روز قشنگ جشن تکلیف تصمیم گرفتیم اعمال و تکالیفی رو که به ما واجب شده به نحو احسن انجام بدیم و از خدای مهربون هم خواستیم تا ما رو در انجام درست وظایف و تکالیفمون یاری کنه.
مهدیس ۱۰ ساله هم می گه: من یک ساله که به سن تکلیف رسیده ام و همیشه نمازم رو اول وقت می خونم و ماه رمضون هم تونستم همه روزها روزه بگیرم.
او ادامه می ده: انجام وظایف دینی فقط خوندن نماز و گرفتن روزه نیست بلکه باید حجابمون رو هم خوب رعایت کنیم و به بزرگ ترها بیشتر از قبل احترام بگذاریم، غیبت نکنیم و دروغ هم نگیم.
فروزان ۸ ساله هم عنوان می کنه: از این که یک سال دیگه به سن تکلیف می رسم و تکالیف دینی به من واجب می شه خیلی خوشحالم. او اضافه می کنه: البته من ۲ ساله که همراه مامانم به مسجد می رم و نماز اول وقت می خونم و امسال تونستم روزه کله گنجشکی بگیرم که امیدوارم خدای مهربون قبول کنه.
ضحی ۹ ساله هم می گه: شرکت در مراسم جشن تکلیف حال و هوای دیگه ای داره. همه بچه ها با چادرهای سفید در یک صف قشنگ آماده میشن تا واجبات دینی خودشون رو انجام بدن و با خدای خودشون عهد ببندن.
زهرا ۱۱ ساله هم می گه: اگه هر سال برای ما بچه ها جشنی مثل جشن تکلیف تکرار بشه، شوق و اشتیاقمون واسه انجام بهتر وظایف و واجبات بیشتر می شه.
او ادامه می ده: هر سال که بزرگ تر می شم و از سن تکلیفم بیشتر می گذره، بیشتر سعی می کنم رفتارهای زشت و ناپسند، تنبلی در نماز اول وقت و ... رو کنار بگذارم و کمتر گناه می کنم تا خدای مهربون و پدر و مادرم هم بیشتر از من راضی باشن. خب بچه های مومن و خدادوست امیدوارم شما هم با وظایف و اعمال مذهبی که بر هر مسلمونی واجبه، به خوبی آشنایی داشته باشین و بتونین از اون ها بهره مند بشین و هر سال بهتر از سال گذشته اعمالتون رو انجام بدین تا هم خدای مهربون از شما راضی باشه و هم پدر و مادرتون به شما افتخار بکنن.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید