جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

فلفل و کاربردهای متفاوت


فلفل و کاربردهای متفاوت
ممكن است شما به فلفل تنها به عنوان یك چاشنی و ادویه تند غذا نگاه كنید، اما دست نگه دارید و موارد زیر را بخوانید.
۱) سوراخ رادیاتور را می گیرد: گرمای زیاد و بیش از حد باعث ایجاد سوراخی در رادیاتور ماشین می شود. قبل از اینكه به تعمیرگاه بروید و یا از كسی كمك بخواهید، مقدار كمی فلفل در رادیاتور ماشین بریزید، فلفل به طور موقت این سوراخ كوچك را می بندد تا شما در فرصت مناسب برای كمك گرفتن اقدام كنید.
۲) خاصیت دكونژستان دارد: آبریزش بینی تان قطع نمی شود. سرماخورده اید، دارو ندارید؟ اصلاً نگران نباشید، زیرا هیچ چیز سریعتر از فلفل وارد عمل نمی شود. برای از بین بردن این حالات كمی فلفل روی غذای خود بپاشید و بخورید. فلفل به عنوان یك دكونژستان وارد عمل می شود و شما بهبود پیدا می كنید.
۳) باعث شفافیت رنگها می شود: «تی شرت» قرمزرنگ جدیدی خریداری كرده اید و نگران از بین رفتن رنگ آن هستید، یكی دوبار آن را شسته اید و كمی كمرنگ شده است.دفعه بعد كه خواستید آن را بشویید، كمی فلفل به مواد شوینده آن اضافه كنید، تی شرت شما كاملاً براق و خوشرنگ می شود و دیگر حالت كهنگی و رنگ پریدگی نخواهد داشت.
۴) مورچه ها را از آشپزخانه دور می كند: مهمانان تابستانی وارد آشپزخانه شده اند. مورچه ها به دنبال شكر تمام آشپزخانه را می گردند و شما به جای شكر با فلفل از آنها پذیرایی می كنید. در جایی مثل پشت كابینتها، در زمین و پشت ظرفشویی كه مورچه ها دنبال شكر می گردند، كمی فلفل بریزید، فلفل به آنها می گوید كه شكری وجود ندارد و باید خیلی زود محل را ترك كنند.
۵) مورچه ها را می كشد: چنانچه متوجه شدید دسته زیادی از مورچه ها به آشپزخانه یا اتاق شما حمله كرده اند، نگران نباشید، سوراخ مخفیگاه آنها را پیدا كنید و مقداری فلفل در آن بریزید. با این كار تمام مورچه ها از بین خواهند رفت.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید