سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

۱۵ دی: در شهر چه گذشت؟!


۱۵ دی: در شهر چه گذشت؟!
همیشه توصیه متخصصان و کارشناسان تغذیه بر این است که تا جای ممکن در رژیم غذایی روزانه از سبزیجات استفاده شود.
این در حالی است که گاهی خرید سبزیجات به پروژه‌ای طولانی و دردسرساز تبدیل می‌شود. به عنوان مثال، خرید کاهو یکی از آن خرید‌هایی است که معمولا بین خریدار و فروشنده جر و بحث ایجاد می‌کند.
بحث هم از آنجایی شروع می‌شود که مشتری معتقد است برگ‌های لهیده و بدون استفاده کاهو باید قبل از کشیدن وزن از آن جدا شود و در مقابل فروشنده که سود خود را در خطر می‌بیند با این اقدام مخالفت می‌کند.
البته تعدادی از سبزی‌فروشی‌ها هم قبل از اینکه کاهو را روی ترازو بگذارند چند برگ روی آن را می‌کنند و به این ترتیب مشتری را راضی نگه می‌دارند. اما باز هم هستند عده‌ای که با این اقدام موافق نیستند و بابت برگ‌هایی که باید به سطل زباله ریخته‌ شوند از مشتری پول می‌گیرند.
● آینه‌های فانتزی و خطر تصادف
این یک واقعیت است که شرکت‌های خودرو‌سازی پس از بررسی‌های دقیق با توجه به نحوه طراحی خودرو، اندازه مناسبی را برای آینه‌های بغل آن تعیین می‌کنند تا بهترین زاویه دید را در اختیار راننده قرار دهد.
اندازه و شکل مناسب آینه‌ها موجب می‌شود که راننده، کمترین خطای دید را داشته باشد و به دنبال آن ریسک تصادفات هم کاهش می‌یابد. این در حالی است که برخی از رانندگان به دست خود این ساختار را تغییر داده و به طور خودخواسته خطر تصادفات رانندگی را افزایش می دهند.
به بیان بهتر، برخی از رانندگان آینه‌های فانتزی راکه معمولا در اندازه‌های کوچک و شکل‌های عجیب تولید می‌شوند، خریداری کرده و بدون توجه به اندازه خودرو، آن را نصب می‌کنند. در برخی موارد هم این آینه‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که اجسام به سختی در آن دیده می‌شوند.
خوب است که ماموران راهنمایی و رانندگی با خودرو‌هایی که آینه‌های بغل آنها بسیار کوچک و معیوب است برخورد جدی‌تری داشته باشند تا احتمال تصادفاتی که به دید راننده در آینه‌های بغل بستگی دارد، کمتر شود.
● پایگاه‌ اینترنتی لاک‌پشتی
تعدادی از پایگاه‌های اینترنتی که برای مصارف عمومی و رفع مشکلات مردم طراحی شده‌اند به قدری کند و لاک‌پشتی هستند که فقط دارندگان اینترنت پرسرعت از پس بازدید آنها بر می‌آیند.
صفحات پایگاه‌های یاد‌شده به قدری با گرافیک بالا طراحی شده‌اند که بازشدن آنها چندین و چند دقیقه طول می‌کشد. برای نمونه فقط باز کردن صفحه نخست برخی از این پایگاه‌ها به وسیله اینترنت معمولی بیش از ۳ دقیقه به طول می‌انجامد.
حال آنکه کاربران می‌خواهند پس از مشاهده صفحه نخست روی لینک‌های مورد نظر خود کلیک کنند و بنابراین باید چند ده دقیقه وقت صرف کنند تا چنانچه با پیغام error مواجه نشدند، کار خود را پیش ببرند.
این در حالی است طراحی ساده و به دور از تکلف یک فضای اینترنتی می‌تواند سرعت مراجعه و کارکرد آن‌را برای شهروندان بالا ببرد؛ به ویژه آنکه سرعت اینترنت خانگی به هیچ‌وجه کفاف دانلود جاذبه‌های بصری طراحی شده این پایگاه‌های اینترنتی را نمی‌دهد.
● حبس در پارکینگ
شهروندانی که در همسایگی جایگاه‌‌های توزیع بنزین به سر می‌برند هر از گاهی قربانی بی‌ملاحظه بودن راننده‌‌ها شده و در پارکینگ منزل حبس می‌شوند.
بدین معنی که در جایگاه‌هایی که صف بنزین آن از مقابل منزل مسکونی و در‌های پارکینگ شهروندان می‌گذرد، توقف خودرو‌ها باعث می‌شود صاحبخانه نتواند خودرو‌اش را از پارکینگ خارج کند.
این در حالی است که جلوی اغلب این منازل تابلوی توقف ممنوع خودنمایی می‌کند. به هر حال چنانچه راننده‌‌ها برای رسیدن به خودروی جلویی عجله نکنند و برای عبور یک خودرو جایی در نظر بگیرند‌،هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید