پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

هرچیزی که به ذهن‌مان می‌رسد را روی صفحه کاغذ خالی کنیم


هرچیزی که به ذهن‌مان می‌رسد را روی صفحه کاغذ خالی کنیم
ذهن خود را آزاد بگذارید. سعی کنید ذهن‌تان را کنترل نکنید وآن را باز بگذارید تا هر فکری به ذهنتان بیاید.
وقتی ذهن خود را باز بگذارید، افکار جدید، نو و تازه‌ای به ذهن می‌آیند. ولی اگر ذهن خود را آزاد و باز نگذارید، افکار کمتری به ذهن می‌آیند.
منظور از آزاد گذاشتن ذهن آن است که به درستی یا غلط بودن فکرتان کاری نداشته باشید. سعی کنید که فکرهای بیشتری به ذهنتان بیاید، چه خوب، چه بد.
تا آنجاکه می‌توانید سعی کنید راه‌حل‌های بیشتری به ذهنتان بیاید. هرچه تعداد راه‌حل‌های شما بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما در زندگی بیشتر خواهد بود. در واقع هرچه تعداد راه‌حل‌ها بیشتر باشد، قدرت انتخاب شما هم بیشتر خواهد شد.
در این جا کیفیت راه‌حل‌ها مهم نیستند، یعنی مهم نیست که راه‌حل‌ها خوب یا بد باشند. شاید تعجب کنید، ولی در این زمینه اصلا مهم نیست که راه‌حل‌های شما مثبت و سالم باشند. بلکه مهم آن است که راه‌حل‌های شما زیاد و فراوان باشند. بنابراین بکوشید راه‌حل‌های منفی را هم مطرح کنید. این موضوع به کاهش سانسورهای ذهن شما کمک بسیاری می‌کند.
در واقع در تفکر عادتی و معمولی به همه یاد داده شده که فقط به راه‌حل‌های مفید و موثر فکر کنند و آن‌ها را ارائه دهند، ولی در تفکر خلاق عقیده برآن است که حتی در راه‌حل‌های منفی هم می‌توان نکات مثبت و مفیدی یافت. علاوه براین معمولا پس از مطرح کردن چند راه حل منفی ناگهان چندین راه حل مثبت به ذهن می‌آید.
در واقع، آنچه مطرح است تکنیک بارش ذهنی است. در این روش سعی می‌شود هرچیزی که به ذهن مان می‌رسد را روی صفحه کاغذ خالی کنیم. این روش کمک زیادی به تفکر خلاق می‌کند.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید