جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

آداب میهمانی های تشریفاتی


آداب میهمانی های تشریفاتی
دستمال سفره در میهمانی های رسمی حتما باید پارچه ای و هماهنگ با سفره انتخاب شود. بعد از صرف غذا دستمال سفره را نباید تا کرد کافی است آن را جمع کرده و کنار بشقاب قرار دهیم.
سر میز غذا زمانی که پذیرایی به طور نشسته انجام می گیرد، بزرگ ترین لیوان برای آب، نوشابه، آب معدنی مصرف می شود. آب میوه در لیوان های کوچک تر عرضه می شود.
اگر از نظر شغلی شخصیت ممتازی دارید، مراقب باورهای دیگران هم باشید. هرگونه تعریف و تمجید و توضیحی از طرف شما برای آنها قابل قبول خواهد بود. می گویند منصب مانند همسر خوب است باید به خوبی نگه داری شود تا از دست نرود وگرنه این خوش بیاری نصیب یک فرد دیگری می شود.
صندلی و جای میهمانان در سر میز غذا را به طور معمول میزبان باقرار دادن کارت نام میهمان معین می کند. همچنین منوی کامل غذا برای آگاهی میهمان، در کنار کارت قرار دا ده می شود.
در میهمانی های تشریفاتی و رسمی که غذا به صورت نشسته پشت میز عرضه می شود، سرویس دهنده معمولا دیس غذا رااز طرف چپ میهمان تعارف می کند تا او بتواند به راحتی با دست راست غذا بردارد.
بشقاب استفاده شده نیز از طرف راست میهمان برداشته می شود تا مزاحمتی ایجاد نگردد.
شایعات همیشه وجود دارند ولی معمولا در مراسم رسمی شایعه پردازی ممکن است بسیار زیان بار تر باشد.
اگر میزبان هستید و میهمانی تشریفاتی برگزار می کنید، از قبل خود را برای گفت وگوهای مناسب آماده کنید و دقیقا بدانید که چه مطالبی باید مطرح شود و چه نظراتی ابراز نشود. مسلم است که کارهای بزرگ همیشه با خطرات بزرگ گره می خورد.
در میهمانی های کمی رسمی تر، تنها میوه کنسروی که می توان به عنوان دسر مصرف کرد و مطمئن بود که از ارزش غذاهای اشرافی نمی کاهد، آناناس است.
در مجامع رسمی تر، گیلا س تنها میوه ای است که می توانید بعد از خوردن، هسته آن را با انگشت بیرون آورده و در کنار بشقابتان قرار دهید. ولی هسته گیلا س پخته و کمپوت ها باید از طریق همان قاشق دسرخوری به کنار بشقاب باز گردانده شود.
برای صرف دسر، قاشق و چنگال کوچک را در بالا ی بشقاب تان قرار می دهند و شما باید از قاشق تان در کنار چنگال کمک بگیرید. در واقع دسر را با چنگال میل می نمایید مگر نوعی که به قاشق احتیاج داشته باشد.
در میهمانی های کمی تشریفاتی موز را همراه با کارد و چنگال میوه خوری عرضه می کنند کارد برای گرفتن پوست آن از درازا و چنگال برای ... مغز موز را خرد کنید و با چنگال به دهان ببرید.
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید