سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

سخنی درباره ترافیک قلعه های شنی آقای شهردار


سخنی درباره ترافیک قلعه های شنی آقای شهردار
عروس و داماد داخل ماشین ناراحت نشسته اند ولی کسی از آنها علت ناراحتی را آن هم در شب عید غدیر نمی پرسد چون حدود یکساعت است به علت ترافیک، ماشین در همین نقطه توقف کرده است! نمی دانم الآن که ساعت ۲۳.۳۵ را نشان می دهد آیا میهمانان این عروسی، مراسم را بدون عروس و داماد برگزار کرده اند یا آیا اصلا به مراسم رسیده اند؟ قضیه فوق که توسط نگارنده دیده شده باز هم بگونه ای ممکن است ختم بخیر شود ولی مریض اورژانسی یا زنی که در حال وضع حمل است، دکتر و پرسنل اتاق عمل و هزاران مورد دیگر چه؟
چندی پیش آقای قالیباف گفت: ترافیک را سیاسی نکنیم. ما این گفته ایشان را قبول داریم لیکن آیا کسی تا به حال نکات ذیل را برای ایشان متذکر شده اند؟
۱) پیاده روهای موزاییک شده رنگی بدرد مردم می خورد یا ترافیک روان خیابانها؟
۲) شستشوی جداول و المان های شهری بیشتر مفیدند یا ساخت پلهای زیرگذرها؟
۳) جداول و جوی های نو، بیشتر مشکل مردم را حل می نمایند یا ساخت بزرگراه ها؟ و...
تشکیل بوستانها با هزینه های سرسام آور، تشکیل مکانهایی به نام پاتوق با سنگ های گرانقیمت، سنگ کردن کف جوی ها با سنگهای مرمر بسیار قطور و گرانقیمت، رنگ آمیزی پیوسته جداول و المانها و نصب سرعت گیرهای بی حساب، تبلیغات بیلبوردی در سطح وسیع و مواردی از این دست، همه و همه به درد مردمی که آرامش اعصاب آنها در زندگی شهری از دست رفته نمی خورد و آنها را بیشتر به نحوه هزینه عوارض پرداختی بدبین می نماید. آیا شما اگر با چشم خود می دیدید که طی ۲ سال ۴ بار پیاده رو و سنگ فرش جلوی مسجد محل به علت های مختلف (مخابرات، سیم کشی چراغ راهنمایی و...) کنده شود به اعمال مدیریت فوق بدبین نمی شدید؟!
در حالی که برای جلوگیری از این خرابیها می توان لوله های پلیکا را در زمین کار گذاشت و حالا که به هر علتی کار فوق انجام نمی شود آیا بهتر نیست پیاده روها را به همان حالت آسفالته رها نماییم و با سنگ فرش هایی که عمر کمتر از یک سال دارند پول های بیت المال را به نخاله تبدیل نکنیم؟ مطلب فوق را جهت نظرخواهی با یکی از دوستان در میان گذاشتم ایشان گفتند حق با آقای قالیباف است! چون آقای قالیباف به علت اینکه خلبان هستند و هفته ای ۲ بار به اروپا و کشورهای غربی پرواز دارند و شهرهای آنجا را می بینند می خواهند تهران را نیز مانند آنجا درست نمایند!
که البته در این رابطه عرض می شود تا هنگامی که زیر ساخت های یک شهر درست نشده باشد ظاهرسازی آن بمثابه قلعه ای شنی در مجاورت امواج ساحل دریاست.
همکاران آقای قالیباف در تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با خیابان دماوند این جمله را از مقام معظم رهبری زده اند: «زیباسازی در معنایی مانند سالم سازی اعصاب مردم است.» یا جمله ای دیگر از ایشان: «زیباسازی باید جزء معیارهای اصلی باشد.» آیا ذکر این جملات در حالی که مشکل اصلی که ترافیک و رفت و آمد می باشد همچنان پابرجاست، باعث بدبینی نمی شود. بهتر نیست از فرمایش های ایشان در معنای حقیقی آن استفاده کنیم.

مجید صباغیان هاتف
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید