شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۵ نکته درباره پرده‌ها


۵ نکته درباره پرده‌ها
۱) اگر بتوانید تنها سه طیف رنگی را در دکور خانه به کار ببرید، گام بزرگ و موثری در راه رسیدن به چیدمان مطلوب برداشته‌اید. پرده، در کنار روتختی و کوسن، از جمله عناصری است که نقش و رنگ را با خود به خانه می‌آورد.
۲) بهتر است که رنگ پرده‌ها با رنگ کف و مبلمان هماهنگ باشد یا حتی نقشی که در مبلمان وجود دارد، در پرده هم تکرار شده باشد. به این ترتیب، تعادل بصری مطلوبی ایجاد می‌شود.
۳) اگر پرده، مبلمان، کف و دیوارها از طیف رنگی واحدی هستند، کوسن‌هایی با رنگ متضاد انتخاب کنید تا دکور خانه از یکنواختی خارج شود.
۴) بهتر است برای اتاق‌هایی که نورگیر هستند و مدت زیادی از روز با نور طبیعی روشن هستند، از پرده‌های ضخیم و مقاوم استفاده کنید و یا آستری را برای پرده‌ها در نظر بگیرید.
۵) به‌طور کلی، منسوجات سنگین و ریز‌باف، بادوام‌تر از پارچه‌هایی مانند تور هستند که تار و پودشان معلوم است. الیافی مانند نخ، استات، نایلون، ابریشم و کتان از الیاف‌های آسیب‌پذیر به حساب می‌آیند. الیافی مانند پلی‌استر و اکریلیک به‌راحتی با آفتاب کنار می‌آیند و نسبت به دیگر الیاف مقاوم‌ترند. بسیاری از پارچه‌های امروزی به هنگام تولید، پرداخت شده‌اند و در مقابل خاک، گرد و غبار و نور آفتاب مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. اگر از پرداخت پارچه‌های پرده‌ای مطمئن شوید، پرده‌هایی با کیفیت و بادوام نصیب‌تان شده است.

مهرنوش پاک‌اندام
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید