پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

پنجره ها را چشمگیر کنید


پنجره ها را چشمگیر کنید
پرده یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون منزل است و انتخاب صحیح نوع پارچه، طرح و رنگ پرده ها از اهمیت زیادی برخوردار است. یک پرده مناسب می تواند تأثیر بسیار زیادی بر زیباتر به نظر رسیدن خانه داشته باشد.
قبل از انتخاب نوع پرده باید کاربرد آن را مشخص کنید. بعضی از پرده ها فقط جنبه تزئینی دارند و بعضی دیگر برای کم کردن شدت تابش نور خورشید یا جلوگیری از نفوذ هوای بیرون از درزهای پنجره به کار می روند. پرده های ضخیم تر هم برای پنجره هایی مناسب هستند که نمی خواهید از بیرون دید داشته باشند.
پرده ها و به طور کلی پوشش های پنجره به دو گروه تقسیم می شوند. یک گروه از آنها کرکره ها هستندکه طرح و انواع بسیار گوناگونی دارند. کاربرد اصلی کرکره ها تنظیم میزان نور تابیده شده به درون اتاق است. نوع دیگری از پرده های کرکره ای به گونه ای هستندکه به سمت بالا جمع می شوند. این پرده ها معمولاً برای اتاق خواب ها مناسب تر هستند.
نوع دیگری از پوشش های پنجره، پرده های پارچه ای هستند که با انواع والان و گوشواره تزئین می شوند. بسیاری از افراد از پارچه هایی با رنگ های بسیار روشن و طرح های ساده برای پرده ها استفاده می کنند. این گونه پرده ها معمولاً در کنار همه انواع رنگ ها و طرح های مبلمان زیبا به نظر می آیند. اما استفاده از رنگ های تندتر و طرح های شلوغ می تواند به پنجره ها زیبایی و جذابیت خاص بدهد تا جایی که هر فرد بعد از ورود به اتاق، نگاهش به سمت پنجره ها معطوف می شود. اگر مدل پرده تان به گونه ای است که باید از دونوع پارچه استفاده کنید، بهتر است رنگ های متضاد را برای آنها انتخاب کنید. اگر پنجره ها عرض کمی دارند، می توانید نقص آنها را با انتخاب پرده مناسب از بین ببرید. برای این کار باید از دولایه پرده استفاده کنید. پرده زیری را از جنس نازک تر و به اندازه پنجره انتخاب کنید و پرده رویی را به گونه ای نصب کنید که در کناره های پنجره و به صورت گوشواره جمع شود اما با انتخاب ریل بزرگتر از اندازه پنجره، پرده رویی را روی دیوارهای کناره پنجره جمع کنید. به این صورت نه تنها هیچ بخشی از پنجره با پرده رویی پوشانده نمی شود، بلکه پنجره عریض تر نیز به نظر می آید.

نجمه افضلی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید