سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

تمرینات ورزشی سنگین


تمرینات ورزشی سنگین
در مسابقات حرفه ای به ماهیچه های داخلی بدن ورزشکاران آسیب وارد می‌شود و جالب است بدانید که بدون این صدمات عضلات آنها رشد کافی پیدا نکرده و قدرتمند نمی شود.
به عنوان مثال قهرمانان دوچرخه سواری روزانه درحدود ۵ تا ۷ ساعت با بالاترین میزان ضربان قلب تمرینات سخت دوچرخه سواری انجام می دهند.
بسیاری از محققین نگران هستند که این تمرینات سخت دوچرخه سواری ممکن است به ماهیچه های قلب آنها همانند دیگر ماهیچه های داخلی بدنشان آسیب برساند ولی تحقیقات اخیر دانشگاه فرایبورگ آلمان نشان می دهد که این تمرینات برای افرادی که دارای قلب سالم هستند هیچ خطری در پی نخواهد داشت.
محققین دریافته اند هنگامیکه عضلات داخلی بدن صدمه می بینند آنها آنزیم هایی را ترشح و به داخل جریان خون می ریزند. اما عضلات قلب به مانند دیگر عضلات داخلی بدن چنین عملی را انجام نمی دهد و مشخص است که در معرض خطر نمی باشند.
آزمایشاتی نظیر الکتروکاردیوگرافی و اکوکاردیوگرافی که از ورزشکاران پس از ورزش به عمل آمده نشان می‌دهد میزان آنزیم های مخصوص قلب آنها همچون کراتین و میوگلوبین، برخلاف سایر عضلات، نرمال و طبیعی می‌باشد.
نکته ای که باید هیمشه به آن توجه داشت اینست که قبل از آغاز تمرینات ورزشی سنگین یا تغییر قابل ملاحظه در میزان ورزشهای روزانه خود با دکتر مشورت کنید زیرا تمرینات ورزشی برای قلبهای سالم هیچ خطری به دنبال ندارد ولی درصورتیکه قلب بیمار باشد می توانند به طور ناگهانی موجب حمله های قلبی شوند.

ezinearticles.com
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید