شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

شکست ظاهری پلی است به سوی پیروزی حقیقی


شکست ظاهری پلی است به سوی پیروزی حقیقی
ایجاد تغییر و تحول مثبت در زندگی فردی و بالارفتن از نردبان موفقیت در زندگی آرزوی هر کسی است. اما به سلامت طی کردن پله‌های این نردبان مستلزم رعایت شرایط ذیل است: روی هر پله نباید بیش از حد معمول مکث کرد؛ پس از پیمودن پله اول، نوبت به پله دوم می‌رسد؛ از نردبانی که پایه‌اش شکسته است نباید استفاده کرد؛ باید ابتدا جای پا را محکم کرد و سپس قدم بعدی را برداشت؛ پس از استفاده از نردبان نباید آن را سرنگونش کرد.
خودشناسی و خودباوری: در اینجا شما باید به نداهای درونی که از اعماق وجودتان برمی‌خیزد توجه کنید و آرزوهای قلبی‌تان را دریابید. سعی کنید از طریق تفکر و تجزیه و تحلیل خود، توانایی‌ها واستعدادهایتان را کشف کنید.
وقتی که وارد جزیره ناشناخته وجود خویش می‌شوید چیزهای شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد. سپس خود را باور کنید و به خود، توانایی‌ها و قدرتمندی‌تان ایمان بیاورید. اگر شما اطمینانی مطلق که ناشی از ایمان قوی است در خود به وجود آورید در آن صورت واقعا به انجام هر کاری قادر خواهید بود ولو اینکه دیگران به غیرممکن بودن آن ایمان داشته باشند. پس به خودتان تکیه کنید و همه چیز را از خودتان بخواهید، تنها شما هستید که سرنوشت خود را معین می‌کنید. متاسفانه اکثر مردم اشتباهات و اهمال‌کاری‌های خود را در زندگی به گردن تقدیر می‌اندازند.
عمل و تلاش آگاهانه: همه انسان‌های مــوفق اهل عمل و تلاش‌اند. کسانی کــــه همواره در مورد اهدافشان سخن‌سرایی می‌کنند و هرگز دست به عمل نمی‌زنند موفقیتی نخواهند داشت. موفقیت هیچ ارتباطی به شانس ندارد. هرچه بیشتر تلاش کنیم و از خود فعالیت و حرکت نشان دهیم به همان اندازه به مــــوفقیت نزدیکتر می‌شویم.
از آنجاکه عمر علاوه بر طول، عرض و عمق هم دارد، هرچه شدیدتر و بهتر کار کنید بیشتر زندگی می‌کنید، چراکه به عرض زندگیتان می‌افزایید و در نتیجه شاداب‌تر، سرزنده‌تر و راضی‌تر خواهید بود. لذا شما باید حرکت کنید. حرکت باعث رشد و باروری اعتماد به نفس می‌شود. مستقیماً وارد عمل شوید و دست به اقدام بزنید زیراکه اقدام ترس را از بین می‌برد.
بگویید: باید همین الان شروع کنم و شروع کنید. صبر نکنید تا اوضاع مساعد شود، زیرا هیچ وقت نمی‌شود. انتظار برای فراهم آمدن شرایط مطلوب انتظاری است که تا ابد به درازا می‌کشد.
در عین حال، باید توجه داشته باشید که تلاش‌هایتان آگاهانه، حساب شده و منظم باشد و کارها را از روی فکر و ذکاوت انجام دهید. همیشه به دنبال بهترین راه ممکن باشید. همیشه راه بهتری برای انجام کارها وجود دارد.
پشتکار و استقامت، صبر و انعطاف پذیری: وقتی کـــه وارد صحنه می‌شوید و دست به عمل می‌زنید قسمت عمده‌ای از کار را به انجام رسانیده‌اید، اما برای تحقق هدف و کسب نتیجه باید حتماً پشتکار به خرج دهید و پیگیر باشید. پیگیری کارها مغز را فعال و امید به موفقیـت را در شـخص بارور می‌سازد.
اگر در کارها جدیت نداشته بــــــاشیم بی‌استعدادترین افراد مصمم و بااراده نیز از ما پیشی خواهند گرفت، چراکه فقدان استعداد، با مقاومت، سختکوشی، نظم، دقت و صبر وشکیبایی قابل جبران است. پس عزمی‌ آهنین و راسخ پیشه کنید. هرگز از تلاش و کوشش خسته نشوید، آخرین کلید باقیمانده شاید بازگشاینده قفل در باشد.
درصورتی که پله‌های قبلی به خوبی پشت سر گذاشته شود نتیجه دلخواه خود بخود به دست می‌آید، حتی اگر نتیجه موجود دلخواه و مطلوب شما نباشد، جای هیچگونه ناراحتی و تاسف نیست. اصولاً هر وضعیتی مانند سکه یک روی خوب و یک روی بد دارد، آن روی خــوب را پیدا کنید و جنبه‌های مثبت را ببینید. شکست ظاهری پلی است به سوی پیروزی حقیقی.
از خود دو سوال بپرسید: اشکال کار کجا بود؟ راه‌های جدید کدامند؟ و مجدداً و خلاقانه تر اقدام کنید.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید