جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

پشت سر مامان و بابا گریه و بدخلقی نکنیم


پشت سر مامان و بابا گریه و بدخلقی نکنیم
این دفعه می خوام سراغ بچه های حرف شنو و مهربون برم و ازشون بپرسم آیا همیشه با بهانه جویی و اصرار خودشون همراه مامان و باباهاشون به مهمونی، خیابون، مسافرت، محل کار اون ها یا بقیه جاهایی که نباید برن، می رن؟ یا هر وقت که مامان و بابا اجازه دادن و احساس کردن جایی که می رن مناسب بچه هاست، با اون ها همراه می شن؟ بچه های خوب و مهربون! بهتره بدونین بعضی از مکان ها، مراسم، سفرها و ... مخصوص بزرگ ترهاست و رفتن شما به اون جا نه تنها ضرورتی نداره بلکه باعث می شه خود شما از رفتن پشیمون بشین و مزاحم کار بزرگ ترها هم باشین.
بزرگ ترها هم شما رو به جاهایی که مخصوص بچه ها باشه و احساس کنن بچه ها از رفتن به اون جا لذت می برن و بهشون خوش می گذره، همراه خودشون می برن. پس برای رفتن همراه مامان و بابا و بقیه بزرگ ترها هیچ وقت اصرار و پافشاری نکنین.
»پونه« ۶ سال داره و می گه: من دوست دارم همیشه همراه مامانم باشم و دوری از اون واسه من خیلی سخته.
او اضافه می کنه: مامانم هر وقت کاری داشته باشه من رو پیش مادر جونم می گذاره تا تنها نباشم ولی من از این که چند ساعت تنها پیش او باشم و مامانم رو نبینم ناراحت می شم.
»رضا« ۸ ساله هم می گه: من می دونم مامان و بابام من رو خیلی دوست دارن و هر جایی که مناسب بچه ها باشه من رو همراه خودشون می برن واسه همین هیچ وقت برای رفتن همراه اون ها بهانه جویی نمی کنم تا اون ها هم با خوشحالی و راحتی برن، کارشون رو انجام بدن و بهشون خوش بگذره.
»راشین« ۹ ساله هم می گه: وقتی کوچولوتر بودم همیشه پشت سر مامانم گریه می کردم و دوست داشتم همراه اون بیرون برم ولی حالا که بزرگ تر شدم به اشتباه خودم پی بردم و متوجه شدم این کار من نادرسته و مامان و بابام رو ناراحت می کنه برای همین این عمل زشتم رو ترک کردم.
»محمد« ۷ ساله هم عنوان می کنه: من هر وقت با مامان و بابام بیرون می رفتم همش به اون ها می گفتم اسباب بازی، خوراکی و چیزهای دیگه برام بخرن، برای همین دیگه اون ها من رو همراه خودشون نمی برن.
او ادامه می ده: مامانم می گه اگه بچه ها همراه مامان و باباها به خیابون و محل کار بیان، باعث می شه بزرگ ترها نتونن کارهاشون رو به خوبی و با حواس جمع انجام بدن.
خوب دوستان عزیز و مهربونم. امیدوارم شما از بچه هایی نباشین که مدام پشت سر مامان و بابا بهانه جویی می کنن. بهتره با لبی خندان و رویی گشاده از مامان و باباهاتون خداحافظی کنین تا بهشون خوش بگذره و نگران شما نباشن و شما هم همیشه دلتون شاد و لبتون خندون باشه.

بهین
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید