جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

شاگرد اول ها، دست ها بالا


شاگرد اول ها، دست ها بالا
کم کم داره فصل امتحانات نزدیک می شه. برای همین این بار با یک فهرست از غذاهای مفید و مناسب برای روزهای امتحان به سراغ تون اومدیم ولی یادتون باشه، خوردن همه این غذاها بدون خوندن درس فایده ای نداره!
بعضی از شما دوستان، به دلیل اضطراب زیاد، امتحانات خودتون رو خراب می کنید شب امتحان درس تون رو بخوانید، به اندازه کافی بخوابید و با خوردن غذاهای زیر، از اضطراب خود کم کنید مطمئن باشید که موفق می شوید.
۱) بعضی از سبزی ها مثل: ریحان و نعنا به دلیل خاصیت ضدافسردگی و تقویت کننده سلول های سیستم عصبی و کاهو به دلیل کلسیم و پتاسیم زیاد در کاهش اضطراب بسیار مفید هستند. به همین دلیل می توانید قبل از خواب، یک لیوان مخلوط آب کاهو و آب سیب را بخورید تا یک خواب راحت و آرام داشته باشید.
۲) خوردن جگر، گوشت و ماهی نیز کمک زیادی به کاهش اضطراب می کند. کم خونی فیزیکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است که با خوردن این غذاها کم می شود.
۳) خوردن نان و پنیر و گردو یا یک ظرف عدسی در صبح امتحان به شما کمک می کند تا در طول امتحان آرام بوده و بهتر به سؤالات جواب دهید.
۴) خوردن عسل و نوشیدنی های حاوی عسل در کاهش استرس و اضطراب پیش از امتحان نیز بسیار کمک می کند.
۵) آجیل مغزدار مانند: بادام، نخودچی، کشمش، فندق، گردو و... سرشار از منیزیم بوده و کمبود آن در بدن به عنوان یکی از علل کاهش یادگیری به شمار می رود.
عبدالحمید گل افشان.اهواز
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید