جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

۱۰ دردسر تکنولوژی!


۱۰ دردسر تکنولوژی!
بزرگ‌ترین خصوصیت تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های جدید راحت کردن زندگی،‌ تسریع امور و افزایش بهره‌وری است. با این حال گاهی اوقات کار درست از آب درنمی‌آید! و این تکنولوژی‌ها بیشتر باعث دردسر می‌شوند و به جای کمک به کاربر آن را کلافه و عصبانی می‌کنند.‏
با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۰۸ وب‌سایت‌های گوناگونی سعی در ارایه برترین‌ها می‌کنند. در این میان وب‌سایت ‏PCworld‏ اقدام به معرفی ۱۰ تکنولوژی برتر از لحاظ زجرآور بودن کرده است!
‏۱۰) ‏iTunes‏: زمانی که ‏iTunes‏ عرضه شد کاربران را به شدت تحت تاثیر قرار داد زیرا یک پخش‌کننده قوی با امکانات خوب و مشخصات کافی از هر موزیک را پخش می‌کرد. در نسخه‌های بعدی مشکلات کم‌کم شروع شد به طوری که نه‌تنها برنامه به خوبی قبل کار نمی‌کرد بلکه کاربر مجبور است نرم‌افزار ‏Quick Times‏ را نیز با آن دریافت کند.
‏۹) پیغا‌م‌های خطای سیستم‌عامل‌های قدیمی ‏Mac OS‏: این سیستم‌عامل که مدیریت حافظه آن برای امور چندمنظوره و استفاده همزمان ضعیف بود با پیغام‌های خطای خود روی اعصاب کاربران راه می‌رفت.
۸) بلوتوث!: بلوتوث ایده بسیار خوبی بود، راهی عالی برای از بین بردن و کنار گذاشتن کابل‌ها. اما مشکل اصلی اینجا بود که این ایده زیادی خوب بود و همه کمپانی‌ها می‌خواستند مطمئن شوند که آیا می‌توانند قطعه بلوتوث خود را به فروش برسانند (به جای اینکه آن‌ها را به رایگان در اختیار کاربر قرار دهند). این شرکت‌ها برای رسیدن به این هدف کدهای مخصوصی را روی دستگاه‌های بلوتوث قرار دادند. ‏
‏۷) ‏Terms and Conditions‏: گاهی برای نصب نرم‌افزار یا ثبت‌نام در یک سایت کاربران باید گزینه ‏Terms and Conditions‏ را قبول کنند. معمولا افراد مفاد این تعهدنامه را به دقت نمی‌خوانند و سریعا قبول می‌کنند بدون اینکه بدانند با قبول کردن چه مجوزهایی به نرم‌افزار یا سایت مذکور می‌دهند و چه بلایی بر سر سیستم خود خواهند آورد.‏
‏۶) ‏iPhone spelling correction‏: همه می‌دانیم آیفون دستگاه دوست داشتنی و کاملی است اما سیستم غلط‌گیر خودکار آن اعصاب کاربران را به هم می‌ریزد و برای هر کلمه‌ای داستانی ایجاد می‌کند که آن سرش ناپیدا. معمولا کاربران این سیستم را خاموش نگه می‌دارند!
‏۵) ‏Vista‏: ویستا به چند دلیل زجرآور شناخته شده که یکی از آن‌ها این است که جناب بیل گیتس تا عرضه آن جان همه را به لب رساند و مردم را از سال ۲۰۰۴ سر کار گذاشت.
همچنین زمانی که ویستا عرضه شد بیشتر عاشقان سینه‌چاک و منتظران آن با دیدن مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز، یا قید آن را زدند یا قید حساب بانکی خودشان را!
‏۴) ‏Microsoft Office assistant‏: این دستیار آفیس مایکروسافت نیز نیازی به معرفی ندارد و با درس دادن‌های وقت و بی‌وقت خود هنگام کار با نرم‌افزارهای آفیس حکم اخراج خود را از کاربران می‌گیرد تا بیش از این روی اعصاب آن‌ها راه نرود.‏
‏۳) ‏Are you sure?‎‏: این پیغام اعصاب خردکن که هنگام بیشتر کارها می‌خواهد مطمئن شود که عقل کاربر سر جایش است یا نه! مدام موقع نصب، حذف یا تغییر نرم‌افزار یا حذف فایل می‌پرسد که آیا اطمینان دارید؟ ‏
‏۲) ‏Voice recognition systems‏: اگر از سیستم‌های تشخیص صدا برای انجام دستورات در رایانه استفاده کرده باشید متوجه ربط کلمات گوناگون با یکدیگر خواهید شد! متاسفانه ضریب خطای این نرم‌افزارها در محیط‌های نه‌چندان خلوت خیلی بالاست و این سیستم شایسته مقام نایب قهرمانی اعصاب خوردکن‌ها بوده است!
‏۱) ‏Pop-up ads‏: و بالاخره می‌رسیم به قهرمان اعصاب خوردکن‌ها! و آن چیزی نیست جز پنجره‌هایی که هنگام گشت و گذار در اینترنت خودبه‌خود و بی‌اجازه باز می‌شوند. این قهرمان با توجه به تنظیمات پیش‌فرض مرورگرها خیلی کم پیدا شده است!
منبع : هفته نامه بزرگراه فناوری


همچنین مشاهده کنید