پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مدیران قوی سازندگان موثر افراد حرفه‌ای هستند


مدیران قوی سازندگان موثر افراد حرفه‌ای هستند
همه مدیران آی‌تی نیازمندند بدانند که چطور نیازهای شرکت‌شان را که به وظایف تکنولوژی آن‌ها مربوط می‌شود، ارزیابی کنند. این مهم نیست که در چه سطحی از مدیریت هستند، بلکه بایستی بدانند که نیازهای واقعی و اعمال صورت گرفته چیست تا بتوانند بر روی فعالیت‌های صحیح کار کنند.
بسیاری از مدیران تنها درصدد ایجاد و توسعه برنامه‌های IT هستند و برای رسیدن به اهداف و کشف موضوعات و اعمال ملموس شرکت هیچ تلاشی نمی‌کنند. پروش توانایی ارزیابی سریع تکنولوژی مورد نیاز حیطه تخصصی یک مدیر IT توانایی او در پاسخگویی و مسوولیت‌پذیری بیشتر را افزایش می‌دهد. ارزیابی تکنولوژی مورد نیاز در کمک به مدیران IT در جهت توسعه حرفه آنان نقش بسیار مهمی ‌را بازی می‌کند.
یک مدیر موفق IT برای اینکه رهبری مطلوبی داشته باشد بایستی هدف‌های سازمان را بشناسد و دیدگاهی را برای کارکنان خود خلق کند که نشانده این باشند که می‌خواهد سازمان و کارکنان در کجا قرار گیرند. این مدیران بایستی مسوولیت‌پذیر بوده و تیم خود را به مقصد مطلوب ‌هدایت کنند. مدیرانی که توانایی خلق یک دیدگاه و توضیح و تفصیل ماهرانه آن به کارکنان خود را دارا هستند می‌توانند کارهای بسیار خوبی را به انجام رسانند، چراکه کارکنانشان از آنان پیروی می‌کنند. انتقال این دیدگاه نشان‌دهنده وجود کانونی است که کارکنان را متعهد به رساندن سازمان به مقصد مشخص شده می‌کند.
زمانی که کارکنان دانستند که کجا می‌خواهند باشند، مدیران موفق می‌دانند که چگونه با ایجاد یک برنامه آنان را به آنجا برسانند و این به معنی انتخاب اولویت‌های صحیح برای موقعیتی که در آن قرار دارند و سپس ایجاد برنامه‌ای پر تکاپو اما دست‌یافتنی است.
برنامه‌ریزی یک عنصر ضروری برای مدیرانی است که می‌خواهند به اهداف عالی برسند، اما بسیاری از مدیران در برنامه‌ریزی شکست می‌خورند. در عوض آنان سعی می‌کنند بیشتر کار انجام دهند بدون اینکه ببینند سازمانشان قادر به انجام چه کارهایی است. داشتن توانایی ایجاد برنامه‌ای که سازمان را به اهدافش می‌رساند، مدیران را در موقعیت بهتری از پاسخگویی و مسوولیت‌پذیری قرار می‌دهد.
مدیران موفق اهمیت ساختن تیمی‌را که به خوبی مهارت در زمینه‌های مهم و حیاتی را دارد، به خوبی می‌دانند. یک مدیر موفق بایستی بداند که تیمی‌را که در حال حاضر وجود دارد، چگونه اصلاح کرده و بهبود بخشد و البته این کار را بایستی به خوبی ایجاد یک تیم جدید انجام دهد. هر مدیر خوبی توانایی ایجاد تیمی ‌صحیح برای انجام اموری که در حال حاضر وجود دارد و پیش‌بینی نیازهای آینده را دارد، بنابراین یک چنین تیمی‌ آماده برای تلاش‌ها و مبارزات جدید است. مدیران قوی حرفه‌ای سازندگان موثر افراد حرفه‌ای هستند. آنها اهمیت مشاغل و سازمان‌های حرفه‌ای به عنوان ابزاری برای ایجاد تیمی‌ قوی با توانایی اداره کردن مستقلانه را به خوبی فهمیده‌اند.
تنظیم و قراردادن اهداف و توانایی سنجش پیشرفت کار برای یک مدیر IT بسیار مهم است. مدیران موفق اندازه‌گیری‌های مخصوصی دارند که به آنها و دیگران می‌گویند که سازمان تا چه اندازه خوب کار می‌کند و همچنین بازخوردهایی را تهیه می‌کنند که به مدیران در امر هدایت کارهایی که عملکرد سازمان را بهبود می‌بخشد، کمک شایانی می‌کند.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید