پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

با امتناع از آرزوهای بی‌ثمر نیروی درونی خود را تقویت کنید


با امتناع از آرزوهای بی‌ثمر نیروی درونی خود را تقویت کنید
مردم همواره افراد توانمندی را که در زندگی به موفقیت‌های بزرگی نایل گشته‌اند و نیروی اراده و تادیب نفس از خــود به نمایش گذارده‌اند را مورد ستایش و احترام قرار می‌دهند. افرادی که در تمام عرصه‌های زندگی تنها با نـیـروی اراده، تادیب نفس و بلند همتی زندگی خود، بهبود مهارت‌های جدید را فراگرفته و بر مشکلات فایق آمـده‌اند.
نیروی اراده، نیروی باطنی برای اتخاذ تصمیمات، اقدام به‌کار، اداره و انجام اهداف و وظـایـف تـا زمـان تحقق یافتن آن‌ها علی‌رغم تمام موانع، دشواری‌ها، مشکلات و رنج‌های درونی و خـارجـی است. نیروی ارده توانایی غلبه بر تنبلی، وسوسه‌ها و عادات منفی و دستیابی به اهداف ولو آنکه آن اهداف دشوار، خسته‌کننده و مغایر عادات و خلق و خوی شما باشند.
تـادیـب نفس توانایی تداوم عمل، افکار و رفتاری است که به موفقیـت و پـیـشرفت مـنـتهی می‌شوند. تادیب نفس نوعی کنترل نفس است که سبب نظم بخشیدن به جنبه‌های روحـی-روانـی، احـساسی، فیزیکی و معنوی شخص می‌شود. تـادیب نفس تنها یکی از ستون‌های موفقیت و قدرت است. بـه شما قدرتی عطا می‌کند که تمام انرژی خودتان را بروی یک هدف متمرکز کرده و با پـشتکار و سخت کوشی تا محقق گشتن آن از پای نایستید.
یکی از شیوه‌های کارآمد برای پرورش نیـروی اراده و تـادیب نفس امتناع از اقناع آرزوهای بی‌اهمیت و غیرضـروری است. هر فردی در زندگی دائما با آرزوها و وسوسه‌های بی‌حدی مواجه است که اغلب آنها به واقع بی‌اهمیت هستند. شما با خودداری ورزیدن از ارضاء تک تک آن‌ها خودتان را قدرتمند خواهید ساخت. با امـتـناع از آرزوهای بی‌ثمر، مضر و غیر ضروری بر خلاف عاداتتان رفتار کرده و نیروی درونی خود را تقویت کنید.
مثلا به جای استفاده از آسانسور از راه پله بالا و پایین بروید. از اتوبوس یک ایستگاه بعد یا قبل از مقصد اصلی خود پیاده شوید و باقیمانده مسیر را پیاده طی کنید.
اینها تنها نمونه‌های معدودی از راهکارهایی هستند که به تقویت نیروی اراده و تادیب نفس شما کمک می‌کنند. با نیروی اراده و تادیب نفس قادر خواهید بود تا کنترل زندگی خود را به دست گرفته، به اهدافتان دست یافته، زندگی خود را بهبود بخشیده و به آرامش خاطر برسید.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید