شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

شش روش بازاریابی الکترونیکی بدون استفاده از موتورهای جستجو


شش روش بازاریابی الکترونیکی بدون استفاده از موتورهای جستجو
هرگاه که صحبت از معرفی سایت وب در اینترنت می شود، اولین ابزاری که توصیه می شود، موتورهای جستجو هستند. در این مقاله می خواهیم به روشهای معرفی بپردازیم که نیازی به موتورهای جستجو ندارند. البته ارائه این روشها به این معنی نیست که موتورهای جستجو را فراموش کنیم، بلکه هدف نشان دادن روشهای دیگری است که بدلیل محبوبت موتورهای جستجو ، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اما هر یک از این روشها در جای خود بسیار مفید و کارا هستند.
۱) انتشار مقاله
می توانید مقالاتی را نوشته و برای انتشارات رایگان موجود در اینترنت ارسال کنید. برای این منظور بایستی چند نکته را در نظر داشته باشید : اول از همه باید توجه داشته باشید ناشری را انتخاب کنید، که خوانندگان زیادی داشته باشد و همچنین مرتبط با موضوع مقاله شما باشد. دوم اینکه مطمئن شوید که امضاء و نام شما در انتهای مقاله منتشر شده ، ذکر شود. منتشر کردن یک مقاله در یک سایت انتشاراتی مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد. یک مقاله خوب می توانید مقبولیت شما را در زمینه کاری خودتان به اثبات برساند. امضاء یا آدرس شما در انتهای مقاله می تواند بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند.
۲) وبلاگ
شما می توانید برای سایت خود یک وبلاگ ایجاد کنید. یک وبلاگ اگر خوب تهیه شده باشد، می تواند کمکهای زیادی در زمینه معرفی سایت شما انجام دهد. برای انتشار مطالبی که بصورت دوره ای نیاز به انتشار آنها دارید، یک وبلاگ کمک زیادی به شما می کند. اگر شما وبلاگی داشته باشید که مطالب آن در سایتهای دیگر منتشر شود ( بصورت خودکار ) ، می تواند بازدیدکنندگان زیادی را برای سایت شما به ارمغان بیاورد. لینک سایت شما و مطالب وبلاگ به این ترتیب در سایتهای دیگر قرار گرفته و بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می کند. مهمترین پارمتر یک وبلاگ برای سایت شما هزینه پائین آن است. در حال حاضر بیشتر سرویسهای هاستینگ، ابزارهای بسیار مفیدی را برای وبلاگ در اختیار شما قرار می دهند. حتی نصب این ابزارها بصورت رایگان برای شما انجام می شود.
۳) پست الکترونیک
انتشار مطالب از طریق پست الکترونیک می تواند کمک زیادی در معرفی توانائی های شما داشته باشد. یکی از ویژگیهای پست الکترونیک این است که شما می توانید بر اساس علاقه افراد آنها را دسته بندی کرده و برای هر گروه مطالب مورد علاقه آنها را بفرستید. نامه های الکترونیکی می توانند به مناسبتهای مختلف برای افراد ارسال شوند. به مناسبت سال نو می توانید علاوه بر تبریک سال نو، برنامه های آینده خود را به اطلاع مشتریان خود برسانید. می توانید اخبار سایت و شرکت خود را در زمانهای خاصی برای کاربران ارسال کنید. می توانید از آنها در مورد سرویس یا محصول جدید خود نظر خواهی کنید.
۴) Viral Marketing
این روش با نام بازاریابی ویروسی نیز شناخته می شود. در این روش مثلا طی برنامه هائی از بازدیدکنندگان خود می خواهید که سایت شما را به دوستانشان نیز معرفی کنند. این روش برگفته از برنامه تبلیغاتی قدیمی دهان به دهان است. در این روش اگر شخصی از چیزی راضی باشد با گفتن نظر خود به دوستانش آنها را هم تشویق به خرید یا دیدن و یا استفاده از آن خواهد کرد. این روش بازاریابی کاملا بر اساس خلق و خوی بازدیدکنندگان شما کار می کند. شما به بازدیدکننده توصیه می کنید که آدرس شما را برای دوستانشان ارسال کنند. این بستگی به عادت و خلق و خوی بازدیدکننده شما و همچنین نوع سرویس شما دارد.
۵) تبادل لینک
یکی دیگر از روشهای معرفی سایت، تبادل لینک بین سایتهای مرتبط (نه رقیب) می باشد. شما می توانید با ارائه لینکهای سایتهای دیگر ( و مرتبط با مطالب سایتتان ) در سایت خود ، آنها را معرفی کنید و همچنین از آنها بخواهید که سایت شما را معرفی کنند. استفاده از برنامه های تبادل لینک هم می تواند مفید باشد. با ثبت نام در سایتهای مربوطه می توانید اجازه دهید که لینک سایتهای دیگر سایت شما نمایش داده شود و در عوض لینک سایت شما هم در سایت دیگران نمایش داده شود.
۶) گروههای خبری
گروههای خبری بعنوان یکی از قدیمی ترین ابزارهای موجود در اینترنت می تواند نقش زیادی در معرفی سایت شما داشته باشد. با شرکت کردن در گروههای مرتبط به سایت خود می توانید به ارائه ایده ها و نظریات خود بپردازید. قابلیت خود را در پاسخ دادن به سوالهای دیگران نشان دهید و راه حل مورد نظر خود را ( محصول یا خدمت ) را نیز در کنار آن معرفی کنید.
منبع : شبکه فن اوری اطلاعات ایران


همچنین مشاهده کنید