پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

قاچاقچیان پول در دنیای سایبر


قاچاقچیان پول در دنیای سایبر
هکرها در قرن بیست و یکم نشان داده‌اند که طمع بسیار زیادی به پول دارند. اگر هکرهای دو دهه گذشته قبل از هزاره، برای عشق به این کار، تفریح شبانه یا کنجکاوی علمی‌اقدام به نفوذ در سیستم شبکه‌های کامپیوتری می‌کردند، اما امروزه هک کردن سیستم‌های مردم عادی و به دست آوردن اطلاعات مالی و تراکنش‌های بانکیشان و همچنین شماره کارت‌های اعتباری برایشان مهمتر شده است.
مشکلی که هکرها پیش رو دارند آنست که قوانین سخت تبادل پول در آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا باعث می‌شود که دست و پای هکرها برای انتقال پول دزدی هم بسته بشه، اما از آنجا که هر مشکلی را راه حلی است، هکرها از افرادی به نام money mule که من به صورت "دلالان پول" و یا "قاچاقچیان پول" در دنیای ایننترنت نام می‌برم، استفاده می‌کنند.
حال حکایت این دلال‌ها چیست؟ شما یک روز ایمیل خودتون رو باز می‌کنید و می‌بینید که ایمیلی از طرف یک شرکت رسمی‌مالی از انگلیس آمده است. شرکت به شما پیشنهاد کار داده است. تنها چیزی که از شما می‌خواهد این است که شماره حساب بانکی خود را در اختیار آنها قرار دهید. حال، این شرکت هر ماهه، مبلغی پول به حساب شما واریز می‌کنه مثلا فرض کنید ‌١٠ هزار یورو و کاری که شما باید انجام بدهید اینه که سهم خود را از این پول که مثلا ‌٢٠ درصد است بردارید و بقیه پول رو از حساب خارج کرده و از طریق صرافی به آدرس و یا نام شخص که در اختیار شما قرار می‌گیرد به کشور مقصد بفرستید. تا اینجا ممکن است بگویید که اینکه عالیه. چون من هیچ کاری نمی‌کنم فقط پول رو از تو حسابم هر ماه درمیارم و پورسانتم می‌گیرم که خیلی هم زیاده و بعدش هم یه صرافی و خلاص. اما یه جای کار گیر داره.
گیر کار اینه که اون شرکت رسمی‌مالی در انگلیس ساختگیه و در واقع یک هکر و یا گروه هکرها الکی همچین چیزی درست کردند که اصلا وجود خارجی نداره و فقط می‌خواهند به خودشون رسمیت بدهند. در ثانی اون پولی که هر ماه به حساب شما واریز می‌شه در واقع پول حساب‌های بانکی مردم عادی بیچاره است که از طریق هک شدن کامپیوتر و یا به دست آوردن رمزهای عبور بانکیشان، به حساب شما ریخته می‌شود و تمام این کارها برای فرار هکر از گیر افتادن در چنگ قوانین سخت غرب برای انتقال پول و همچنین عدم مظنون شدن از طرف پلیس است. چرا که هکرها با انتقال پول به میزان کم به نقاط مختلف دنیا و کار کردن با دلالان پول که اصولا مردمی‌ناآگاه و از همه جا بی خبر هستند به هدفشون می‌رسند.
اخیر تکاپوهایی در انگلیس در این باره صورت گرفته و گویا قانون خود دلالان پول رو هم دادگاهی خواهد کرد. بنابراین اگر روزی هکری گیر افتاد و شما قاچاقچی پولش بودید، کارتان به دادگاه خواهد کشید. پس مواظب باشید و یادتون باشه هیچ کسی پول مفت در جیب شما نمی‌گذاره!
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید