شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

اتاق فرزندمان را زیبا طراحی کنیم


اتاق فرزندمان را زیبا طراحی کنیم
طراحی، تزیین و زیبا ساختن اتاق کودک توسط والدین، به دانش و این که پدر و مادر با دنیای ذهنی وروانی کودکان آشنایی داشته باشند، نیاز دارد. به راستی چگونه والدین می توانند اتاق کودک خود را بیارایند، بدون این که نسبت به دنیای پر رمز و راز او توجه و علاقه نشان دهند؟
البته این نکته در مورد نوزادان به طور کامل مصداق ندارد مگر این که بخواهیم علایق شخصی خودمان را به کودک نیز منتقل کنیم و این تفکر هم در جای خود ارزشمند است، زیرا کودک ما از همان بدو تولد با ارزش های خانوادگی آشنا می شود.
برای مثال پدر و مادری که به کتاب و کتاب خوانی علاقه مندند، در اتاق نوزاد خود کتابخانه ای در نظر می گیرند. بی گمان در این مورد مثال های زیادی می توان آورد، حتی ممکن است خود شما نیز با چنین موضوعی برخورد کرده باشید؛ ولی باید به خاطر داشت که دادن خط فکری به کودکان نمی تواند زیاد ادامه داشته باشد.
ممکن است فرزند شما در سن چهار، پنج سالگی یا بیشتر، دیگر به آن چه برایش تدارک دیده اید علاقه نشان ندهد. بنابراین، از زمانی که شخصیت کودکانتان شکل می گیرد، شما نیز باید ابتکار عمل را به دست بگیرید و با دنیای ذهنی آنان هم سو شوید.
در این مرحله، باید با کودک خردسالتان مشورت کنید و ضمن راهنمایی وی، سعی کنید به نتیجه ای مشترک برسید؛ به نحوی که فرزندتان نیز از زندگی کردن و گذران اوقات در فضایی که برای او تدارک می بینید، لذت ببرد.
برای آراستن اتاق کودک به رنگ ها توجه ویژه نشان دهید و حتما نظر فرزند خودرا نیز جویا شوید.
چنان چه در و دیوار یا کمد و تختخواب فرزندتان را با رنگ های مورد علاقه وی رنگ آمیزی کنید، ضمن این که برایش فضایی شاد و مفرح خلق خواهید کرد، به کودک نیز ثابت می کنید که برای اظهار نظراو ارزش قائلید و آن چه راکه او دوست بدارد، شما نیز تأیید می کنید.
در کنار آشنایی با علم روان شناسی و تاثیر رنگ ها، بهره گیری از خلاقیت ها و طرح های ابتکاری باعث می شود محیطی دلچسب برای کودکان دلبند خویش فراهم آوریم. باشد تا ما نیز در حد توانایی و بودجه ای که در اختیار داریم به فرزندمان شادی و نشاط را هدیه دهیم.

بهین
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید