شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

گربه های بازیگوش


گربه های بازیگوش
گربه ها حیواناتی هستند که بدون وابستگی و با اعتماد به نفس، زندگی می کنند آن ها هرگز مانند سگ های خانگی تسلیم خواسته های صاحبانشان نمی شوند و همان طور که شما هم ممکن است دیده باشید، گربه ها زمانی که احساس گرسنگی کنند شروع به میو کرده و زمانی که می خواهید شما آن ها را در آغوش بگیرید و نازشان کنید، خودشان را به پاهایتان می مالند و زمانی که آن ها را نوازش می کنید، از روی لذت و کیفی که می کنند از خود صدای خرخر تولید می کنند و پیام های زیاد دیگری را نیز به این وسیله به شما می رسانند.گربه ها در شب که همه جا تاریک است از دید کاملی برخوردارند و حتی در یک محیط کم نور گربه ها می توانند اشیاء را به خوبی ببینند. خداوند به آن ها چشم هایی متفاوت از دیگر موجودات داده است.در تاریکی مردمک چشم های گربه بزرگ تر می شود تا بتواند نور را تا حد امکان دریافت کند. این ویژگی به آن ها دیدی عالی می دهد.
جدا از این موارد، چشم گربه دارای یک لایه اضافی در پشت پرده شبکیه است. نور با گذشتن از پرده شبکیه به این لایه می رسد و سپس به سمت شبکیه منعکس می شود. زمانی که این لایه نور را منعکس می کند، نور دوبار از شبکیه عبور می کند بنابراین برخلاف ما آدم ها، گربه ها می توانند در محیط های تاریک و کم نور اشیا را به خوبی ببینند. آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چرا چشم های گربه در تاریکی برق می زنند؟ این امر مربوط به لایه اضافی موجود در چشم های گربه است که ما قبلا ذکر کردیم. همان طور که می دانید این لایه شبیه آینه، نور را منعکس می کند و انعکاس نور باعث درخشش چشم های گربه می شود.
آیا شما ویژگی پنجه های گربه را می دانید؟ در مواقع خطر این پنجه های کوچک به چنگال های درنده تبدیل می شوند.ناخن های تیز و خطرناک گربه در زیر پنجه ها مخفی شده است.چرا گربه ها بعد از پریدن روی پاهایشان فرود می آیند؟شما می دانید که گربه ها همیشه در هنگام پریدن از ارتفاع، روی پاهای خود پایین می آیند. دلیل اصلی این کار حفظ تعادل هنگام پرش به سمت پایین است. بنابراین مراکز ثقل بدن آن ها و زمین در پنجه هایشان تنظیم می شود. کسی که به آن ها چنین ویژگی را بخشیده، سلامتی این حیوانات را نیز تنظیم کرده است تا آن ها از بالارفتن از درخت ها و مکان های بلند لذت ببرند.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید