جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

کمک کردن به هم دیگه چه کار خوبیه!


کمک کردن به هم دیگه چه کار خوبیه!
کمک کردن و احترام گذاشتن بچه ها به هم سن و سالان و بزرگ ترها کار خیلی خوبیه و باید توی خونه به پدر، مادر، خواهر یا برادر و بیشتر از اون ها به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها تا جایی که امکان داره کمک کنیم. بچه های خوب و وظیفه شناس، به کمک کردن و احترام گذاشتن به دیگران خیلی اهمیت می دن و این کار خوب رو جزو وظایف اصلی شون می دونن و هیچ وقت از این عمل شایسته غافل نمی شن.
یاسمین ۱۱ سال داره و می گه: من کمک کردن به دیگران رو خیلی دوست دارم ولی پدر و مادرم می گن کوچک تر از اون هستم که بتونم به اون ها کمک کنم.او عقیده داره: بچه ها باید به بزرگ ترهاشون کمک کنن و تجربه هایی رو به دست بیارن هرچند که متناسب با سن اون ها نباشه و والدین نیز باید این اجازه رو به بچه ها بدن.فرید ۱۰ ساله هم می گه: وقتی مامانم کار داره من سعی می کنم با انجام کارهای شخصی، خودم رو مشغول کنم و مزاحم او نشم چون مامانم دوست نداره موقع انجام کارهاش توی دست و پا باشم.او ادامه می ده: من به پدر بزرگ و مادربزرگم هم خیلی کمک می کنم. هر روز بعد از انجام تکالیفم همراه مامان به خونه مادربزرگ می رم و هر کاری که از دستم بربیاد واسه مادربزرگ مهربونم انجام می دم.
نغمه ۹ ساله هم می گه: من علاقه زیادی به آشپزی دارم و بعد ازانجام تکالیفم کارهایی که مادرم به من محول می کنه با ذوق و شوق زیادی انجام می دم.او اضافه می کنه: کاش مادرم به من این اجازه رو می داد که تمام کارهای آشپزی رو خودم به تنهایی انجام بدم.
پرهام که دانش آموز کلاس چهارمه می گه: از مدرسه که برمی گردم در اولین فرصت تکالیفم رو انجام می دم و به کمک مامانم می رم و در پهن کردن و جمع کردن سفره به او کمک می کنم و بعد از اون به خواهر کوچک ترم توی درس هاش کمک می کنم.
او هم چنین می گه: دوستم سپهر از من خواسته که به او در درس ریاضی کمک کنم و من با کمال میل قبول کردم و در مدرسه موقع زنگ های تفریح به او کمک می کنم.
مهبد ۱۰ ساله نیز می گه: چند روز پیش که از مدرسه برمی گشتم پیرمردی رو دیدم که با کمری خمیده و عصا به دست منتظر کمک بود تا کسی اونو از خیابون رد کنه. من هم دست اونو گرفتم و از خیابون رد شدیم.او ادامه می ده: اون مرد پیر از من تشکر کرد و برام دعا کرد و من هم از این که تونستم به او کمک کنم خیلی خوشحال شدم.
ستایش ۹ ساله هم می گه: من با درس خوندن و گرفتن نمرات خوب، رعایت نظم و ترتیب و ... به معلم و پدر و مادرم کمک می کنم و در صورت نیاز به دوستان و هم سن و سالانم به آن ها یاری می رسونم.خوب بچه های عاقل و مهربون امیدوارم با احترام گذاشتن به بزرگ ترها و همکاری و کمک های مفید و مناسب سن خودتون، همه رو خوشحال کنین و هیچ وقت برای انجام کارهایی که مناسب با سن شما نیست پدر، مادر و دوستان خودتون رو ناراحت نکنین.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید